Autoliiton verkkopalveluihin kirjaudutaan sähköpostiosoitteella ja salasanalla.

9.12.2022, klo 15.13

Tarvitset käyttäjätunnusta verkkosivuillemme, jos olet jäsen ja haluat lukea vain jäsenille tarkoitettuja sivuja.

1. Klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa KIRJAUDU SISÄÄN -painiketta.

2. Klikkaa kirjautumissivulta TILAA UUSI SALASANA TÄSTÄ -linkkiä ja seuraa ohjeita.

Avaa saapunut sähköposti

3. Salasanan vaihtolinkki on lähetetty sähköpostiisi, ja se löytyy sähköpostisi Saapuneista viesteistä. Mikäli postia ei löydy, tarkista roskapostikansio sekä muut mahdolliset kansiot.

Aseta itsellesi salasana

4. Kirjoita sähköposti -kenttään oma sähköpostisi, ja keksi alempiin kenttiin sopiva salasana. Salasanaan vaaditaan 1 iso kirjain, 1 pieni kirjain, numero ja erikoismerkki, esimerkiksi ! tai %. Voit tarkistaa salasanan oikeinkirjoituksen klikkaamalla Näytä salasana -painiketta.

5. Kun salasana on vaihdettu onnistuneesti, voit kirjautua sisään Autoliiton verkkosivujen etusivulta, osoitteessa www.autoliitto.fi.

Kirjautumispainike löytyy sivuston oikeasta yläkulmasta.

6. Kirjautumisen jälkeen pääset halutessasi kirjautumaan AL-verkkokauppaan klikkaamalla osoitetta: https://www.kauppa.autoliitto.fi. Klikkaa vielä sivuston ylälaidassa kirjautumispainiketta:

7. Jos käytät AL-verkkokauppaa tabletilla tai puhelimella, on mahdollista että kirjautumisvalikko löytyy oikeasta yläkulmasta kolmen viivan takaa:

En saanut sähköpostiini salasanan vaihtolinkkiä

• Tarkista, ettei salasanan vaihtolinkki ole mennyt roskapostikansioon.

Salasanan vaihtolinkki on kertakäyttöinen

• Jos tilasit vaihtolinkin useamman kerran peräkkäin, niin ainoastaan uusin linkki toimii.
  • Salasanalinkki on voimassa yhden vuorokauden tilaushetkestä.

Salasanan vaihto epäonnistui

• Vaihto epäonnistuu, koska vaihtoa on yritetty vanhentuneella vaihtolinkillä. Tilaa uusi vaihtolinkki ja yritä vaihtoa sillä.

Salasana ei kelpaa

• Keksi uusi salasana.
  • Salasanan on sisällettävä 1 iso kirjain, 1 pieni kirjain, numero ja erikoismerkki (esimerkiksi ! tai %), yhteensä 8 merkkiä. Esim: AUTOt44!

En ole Autoliiton jäsen

Käyttäjätunnuksella pääsee lukemaan sivuja, jotka ovat tarkoitettu ainoastaan Autoliiton jäsenille. Mikäli et ole jäsen ja haluat päästä lukemaan jäsensivuja, voit liittyä helposti jäseneksi tästä.

Uuden tunnuksen luominen ei onnistu

Ole yhteydessä Autoliiton asiakaspalveluun autoliitto@autoliitto.fi, niin autamme tunnuksen luomisessa.