Autoliiton sovelluksella kuka tahansa voi tilata tiepalveluapua. Sovellus toimii myös kaikkialla Euroopassa, kunhan netti toimii. Sovelluksen kautta avuntarvitsijan paikkatiedot välittyvät Autoliitolle ja näin apu osataan toimittaa nopeammin suoraan oikeaan osoitteeseen.

Autoliiton Perus-jäsen: pystyt tilaamaan sovelluksella jäsenen tiepalvelun (tilatut palvelut ovat maksullisia). Plus- , ePlus-, Premium- ja ePremium-jäsen: palvelut sisältyvät jäsenyyteen ehtojen mukaisesti.

  • Mobiilisovelluksessa on myös jäsenkorttisi.
  • Sovelluksesta pääsee suoraan Autoliiton ajankohtaisiin uutisiin ja lausuntoihin.
  • Sovelluksessa on yli 50 paikkakunnan kunnalliset invapysäköintipaikat liikuntarajoitteisille autoilijoille.

Näin otat sovelluksen käyttöön

Lataa ja asenna ilmainen Autoliitto-sovellus:

  • iPhone(iOS)-puhelimeen App Storesta
    • Sovellus löytyy hakusanalla Autoliitto

(Valitettavasti sovellusta ei ole saatavilla Windows-käyttöjärjestelmää käyttäville laitteille.)

Asennusvaiheessa lisää sovellukseen:

  • Autoliiton jäsennumerosi, joka löytyy myös tulleesta laskusta
    • ei pakollinen, mutta sen avulla Plus-, ePlus-, Premium- ja ePremium-jäsenet saavat palvelut ilmaiseksi jäsenyyden ehtojen mukaisesti
  • puhelinnumerosi kansainvälisessä muodossa, jätä ensimmäinen 0 pois
    • esimerkiksi numero 050 123 4567 tulee syöttää muodossa + 358 50 123 4567
  •  yhteystietosi
  • rekisterinumerosi
    • ei pakollinen, mutta nopeuttaa palvelua tiepalvelutapauksissa
    • voit lisätä useamman ajoneuvon

Antamalla sovellukselle luvan sijainnin käyttämiseen sovellus paikantaa käyttäjän automaattisesti. Sijainnin jakaminen mahdollistaa sijaintitiedon automaattisen jakamisen Autoliiton palvelukeskukseen avunpyynnöissä (tiepalvelu) sekä navigoinnin invapysäköintipaikkoihin. Sijaintitieto välittyy vain, kun tilataan apua.

Miten tilaan avun sovelluksella?

  • Avaa sovellus
  • Tiepalvelu
  • Kutsu apua
  • Pidä puhelin vapaana ja odota yhteydenottoa
  • Avustuspyynnön lähetettyäsi voit seurata sovelluksessa, onko avustuspyyntö mennyt perille
  • Autoliiton tiepalvelu ottaa sinuun yhteyden, kun avustuspyyntö on käsitelty ja kertoo, mitä tapahtuu seuraavaksi

Ongelmatilanteita

Mikä on SMS-koodi?

SMS-koodi tarkoittaa tekstiviestillä saapuvaa 4-numeroista numerosarjaa, jota sovelluksen käyttöönottovaiheessa tarvitaan.

En saanut SMS-koodia

Mikäli numeron annettuasi et saa kyseistä tekstiviestiä Autoliitolta, tarkista oletko syöttänyt puhelinnumerosi sovellukseen kansainvälisessä muodossa.

Numero on oikein (kansainvälisessä muodossa), mutta sovellus ei silti päästä eteenpäin tai toimita SMS-koodia.

Poista sovelluksen asennus ja lataa se uudelleen.

Tarkista, onko numeroosi asetettu markkinointiestoja. Jos on, ne saattavat estää myös SMS-koodin saapumisen. Poista estot, lataa Autoliiton sovellus ja saatuasi tekstiviestitse SMS-koodin voit asettaa markkinointiestot takaisin.

 

Jos tarvitset apua sovelluksen käytössä, olethan yhteydessä:
support (at) autoliitto.freshdesk.com.