Autoliiton sovelluksella kuka tahansa voi tilata tiepalveluapua. Sovellus toimii kaikkialla Euroopassa, kunhan netti toimii. Sovelluksen kautta avuntarvitsijan paikkatiedot välittyvät Autoliitolle, ja näin apu osataan toimittaa nopeammin suoraan oikeaan osoitteeseen.

Autoliiton Perus-jäsen: pystyt tilaamaan sovelluksella jäsenen Tiepalvelun (tilatut palvelut ovat maksullisia). Plus-, ePlus-, Premium- ja ePremium-jäsen: palvelut sisältyvät jäsenyyteen ehtojen mukaisesti.

  • Mobiilisovelluksesta löydät myös jäsenkorttisi.
  • Sovelluksesta pääsee suoraan Autoliiton ajankohtaisiin uutisiin ja lausuntoihin.
  • Sovelluksessa on yli 50 paikkakunnan kunnalliset invapysäköintipaikat liikuntarajoitteisille autoilijoille.
  • 1) Lataa sovellus

    Lataa ilmainen Autoliitto-sovellus Android-puhelimeen Google Play -kaupasta ja iPhone(iOS)-puhelimeen App Storesta. Sovellus löytyy hakusanalla ”Autoliitto”. Valitettavasti sovellusta ei ole saatavilla Windows-käyttöjärjestelmää käyttäville laitteille.

    2) Salli ilmoitukset

    Kun avaat sovelluksen ensimmäistä kertaa, ilmestyy näytölle ilmoitusten lähettämistä käsittelevä ruutu. Voit valita, sallitko ilmoitukset, ja muuttaa asetusta myöhemmin.

    3) Lisää puhelinnumero

    Puhelinnumeron lisääminen mahdollistaa Autoliiton palvelukeskuksen yhteydenoton avunpyyntötapauksissa. Numero tulee antaa kansainvälisessä muodossa, eli esitäytetyn +358-maakoodin jälkeen omasta numerosta jätetään ensimmäinen numero (0) pois. Numero 050 123 4567 on kansainvälisessä muodossa + 358 50 123 4567. Puhelinnumeron lisäämisen jälkeen tutustu käyttöehtoihin ja hyväksy ne (liukukytkin numeron alla).

    4) Kirjoita koodi kenttään

    Seuraavaksi sovellus lähettää sinulle tekstiviestitse nelinumeroisen koodin. Jos et ehdi nähdä koodia puhelimen näytössä sen saapuessa, löydät sen tekstiviesteistä. Syötä koodi numerokenttään.

    5) Jaa sijaintitiedot

    Seuraavaksi sovellus pyytää sijaintitietojesi käyttöoikeutta. Käyttöoikeuden myöntäminen mahdollistaa sijaintitiedon automaattisen jakamisen Autoliiton palvelukeskukseen avunpyynnöissä (Tiepalvelu) sekä navigoinnin invapysäköintipaikkoihin.

    6) Lisää omat tiedot

    Lisää vielä viimeiseksi omat tietosi Profiili ja asetukset -kohdassa.

    • Omat tiedot: nimi ja osoite.
    • Jäsenyys: jäsennumero. Jäsennumeron antaminen ei ole pakollista, mutta sen avulla Plus-, ePlus-, Premium- ja ePremium-jäsenet saavat palvelut ilmaiseksi jäsenyyden ehtojen mukaisesti.
    • Ajoneuvon rekisterinumero. Rekisterinumeron antaminen ei ole pakollista, mutta se nopeuttaa palvelua tiepalvelutapauksissa. Voit lisätä tietoihin useamman ajoneuvon rekisterinumeron.
    • Kieli: valittavissa olevat käyttökielet ovat suomi ja englanti.

     

    Valmista tuli!

  • Avun tilaaminen on helppoa

    1. Avaa sovellus matkapuhelimestasi.
    2. Valitse näytön ylälaidasta kohta ”Tiepalvelu”.
    3. Paina ”Kutsu apua” -painiketta.
    4. Pidä puhelin tämän jälkeen vapaana ja odota yhteydenottoa. Avustuspyynnön lähetettyäsi voit seurata sovelluksessa, onko avustuspyyntö mennyt perille.
    5. Autoliiton tiepalvelu ottaa sinuun yhteyttä, kun avustuspyyntö on käsitelty ja kertoo, mitä tapahtuu seuraavaksi.

     

  • Mikä on SMS-koodi?

    SMS-koodi tarkoittaa tekstiviestillä saapuvaa 4-numeroista numerosarjaa, jota sovelluksen käyttöönottovaiheessa tarvitaan.

    En saanut SMS-koodia

    Mikäli numeron annettuasi et saa tekstiviestiä Autoliitolta, tarkista oletko syöttänyt puhelinnumerosi sovellukseen kansainvälisessä muodossa. Puhelinnumero on syötetty oikein, kun sen ensimmäinen numero (0) on poistettu ja korvattu Suomen maakohtaisella koodilla +358.

    Numero on kansainvälisessä muodossa, mutta sovellus ei silti päästä minua eteenpäin tai toimita SMS-koodia.

    Tarkista, onko numeroosi asetettu markkinointiestoja. Markkinointiestot saattavat estää SMS-koodin saapumisen. Poista estot ja asenna Autoliitto-sovellus uudestaan. Kun olet saanut koodin tekstiviestitse, voit asettaa markkinointiestot takaisin päälle.

    Jos tarvitset apua sovelluksen käytössä, olethan yhteydessä: support (at) autoliitto.freshdesk.com.