Martti Merilinna jatkaa Autoliiton puheenjohtajana

20.5.2018, klo 13.54

Autoliiton liittokokous valitsi yksimielisesti Martti Merilinnan jatkamaan Autoliiton puheenjohtajana kuudennelle kaksivuotiskaudelleen.

Autoliiton joka toinen vuosi järjestettävä liittokokous pidettiin Hämeenlinnan Aulangolla 20.5.2018. Liittokokous on Autoliitto ry:n korkein päättävä elin ja valitsee muun muassa järjestölle puheenjohtajan sekä liittovaltuuston jäsenet.

Liittokokous valitsi yksimielisesti Martti Merilinnan jatkamaan Autoliiton puheenjohtajana seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Merilinna on toiminut Autoliiton puheenjohtajana vuodesta 2008. Kymmenen vuoden aikana Autoliiton jäsenmäärä on kasvanut noin 94 000:stä reiluun 126 000 jäseneen.

”Jäsenmäärän kasvu on yksi merkki siitä, että Autoliiton palveluille ja edunvalvonnalle on kysyntää. Autoliitolla on nyt enemmän jäseniä kuin yhdelläkään poliittisella puolueella”, puheenjohtaja Martti Merilinna toteaa.

”Liikenteen murroksessa Autoliiton rooli on tärkeämpi kuin ehkä koskaan aiemmin.”

Ensi vuonna järjestettävät eduskuntavaalit ovat luonnollisesti tärkeät Autoliiton edunvalvonnan kannalta. Ensi vuosi on myös Autoliiton 100-vuotisjuhlavuosi.