Autourheilu | Autoliitto

Autourheilu

AL-Sporttia ja muuta mukavaa

Yläpalkin "Autourheilu" otsikon alta löytyy lajikohtaista tietoa

Osasto toimii AKK:n jäsenenä järjestäen kilpailuja ja osaston jäsenet osallistuen kilpailijoina ja toimitsijoina useimpiin lajeihin.

Toiminnassa pääpaino on kuitenkin AL-Sport lajeissa, joista osasto järjestää Autoslalom, EcoRun ja Tasanopeus kilpailuja.

Pääset lajien alasivuille viemällä hiiren osoittimen ylävalikon sanan Autourheilu kohdalle.

Toimikunta 2019:

Autourheilutoimikuntalaisia 2018

AutoSlalom kilpailun yhteydessä 2.6 luovutettiin toimikunnan jäsenelle Petri Staackille Autoliiton myöntämä hopeinen ansiomerrki toimikunnan puheenjohtaja Jaakko Riikosen toimesta, taustalla seuraavat toimikunnan jäsenet Tammisto, Rihtamo, Nurminen ja Lehisto. Paikalle olivat lisäksi toimikunnan jäsenet Ahjonpalo, Sjödahl ja Tornivaara. Eli aktiivista porukkaa kaiken kaikkiaan.

2019 Espoo Regularity kilpailun toiseksi paras kuljettaja Rolf Felin ja paras kartturi Raimo Alm osuivat samaan kuvaan. Ikää yhteensä kunnioitettavat 160 vuotta!

Aiempaa toimintaa

Tasanopeuden kauden viimeinen cup-kilpailu oli 4.11.2017 ajettu Sipoon Syysajo Sipoonlahden Neste -huoltoasemalta.

Tässä kilpailukutsu, lähtöluettelo ja tulokset:

PDF icon al-sport_kilpailukutsu_sipoon_syysajot_2017.pdf

PDF icon start-list_lahtoluettelo_sipoon_syysajot_2017.pdf

PDF icon sipoonsyysajot_viralliset_lopputulokset.pdf

Autosuunnistuksessa järjestetään yhä perinteinen Oskarin Yöajo ja autosuunnistus/maantieajona alkanut Hangon Ajo - Hangöloppet on Suomen vanhin edelleen järjestettävä autokilpailu

Vuonna 2017 Oskari järjestettiin poikkeuksellisesti jo 1.9.2017 perjantaina pohjoismaisena NEZ-mestaruusosakilpailuna

Oskarin Yöajon kilpailukutsu PDF icon 52._oskarin_yoajo_kutsu_1.9.2017.pdf

Autoslalomin 4.6. tulokset (luokka ja yleiskilpailu) PDF icon al_helsinki_autoslalom_4.6.2017_luokkatulokset_1.pdf   PDF icon al_helsinki_autoslalom_4.6.2017_yleiskilpailun_tulokset.pdf

Kuten otsikkokuvasta näkyy, voi autoslalomia harrastaa myös Kartilla. Vuoden 2017 AL-Autoslalom järjestettiin sunnuntaina 4.6. Helsingin Karting-radalla. Tulokset ylempänä tällä sivulla.

Alla: Osaston teltassa Seppo Halén pitämässä lapsille mielikuvakilpailua Karting-autossa istuen

Alla: Osaston jäsenet Hollannissa Zandvoortin Historic Formula kilpailussa. Juke Puurunen Formula Vee kuljettajana ja Seppo Rihtamo avustajana