Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Varaa matkasi 09 7258 4400 Laivapaketit jäsenhintaan

Jäsenyys varmistaa matkasi kotipihalta perille.

Kansainvälinen ajokortti on käännös kansallisesta ajokortista.

AL-jäsenkorttia näyttämällä alennusta myös majoituksesta.

Matkailu

Osallistu automatkailututkimukseen

Suuntautuiko kesälomamatkanne ulkomaille? Autoliiton jo perinteisellä automatkailututkimuksella kerätään tietoja ajoneuvolla ulkomaille suuntautuvista lomamatkoista 2014.

Tutkimuksen kohderyhmänä ovat henkilöt, jotka tekivät kesällä 2014 lomamatkan ulkomaille ajoneuvollaan sekä henkilöt, jotka lensivät ulkomaille ja vuokrasivat kohdemaasta auton matkansa aikana.

Vastanneiden kesken arvomme 3 x 100 euron arvosta Shellin polttoainelahjakortteja. Vastausaika tutkimukseen on 31.10.2014 saakka. Osallistu automatkailututkimukseen tästä.

Automatkailutiedot ja -asiapaperit

Ulkomaisten sisarjärjestöjen kanssa toteutettava aktiivinen yhteistyö takaa ulkomailla autoilevalle tietoja, palveluja ja alennuksia. Autoliiton matkailupalvelu on maan ainoa automatkailuun keskittyvä toimisto.

Toimistosta saa tarkkaa ja ajantasaista tietoa eri maiden vaatimista automatkailuasiapapereista ja -määräyksistä. Asiapapereita ovat mm. kansainvälinen ajokortti ja -leirikortti, USA-liite ja valtakirja. Leirikortin saavat vain henkilöjäsenet ja yritysjäsenen toimitusjohtaja.

Yhteydet kansainvälisiin järjestöihin

Kansainvälinen yksityisautoilun keskusjärjestö FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) ja sen alainen toimisto FIA Joint Committee (OTA) välittävät eri maiden liikenne-, matkailu- ja järjestötiedot jäsenliittojen käytettäviksi. Autoliitto edustaa maatamme FIA:ssa. Jäsenyyden avulla Autoliitto pystyy hoitamaan kansainväliseen automatkailuun ja -liikenteeseen liittyviä muodollisuuksia.

Vastavuoroisuus- ja vieraanvaraisuussopimusten nojalla Autoliiton jäsenyys on itse asiassa maailmanlaajuinen. FIA:an kuuluvat Autoliiton sisarjärjestöt auttavat ja palvelevat Autoliiton jäseniä parhaan kykynsä mukaan. Palvelut ja autojärjestöjen koko sekä resurssit vaihtelevat paljonkin maittain. FIA:n jäsenjärjestöt yhteystietoineen löytyvät verkosta www.fia.com

Ulkomailla matkaillessaan Autoliiton jäsenen kannattaa ottaa yhteys kyseisen maan autojärjestöön esimerkiksi matkailuinfon, reitityksen, majoitusvaihtoehtojen tms. löytämiseksi. Jäsenkortti matkalle mukaan!

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: