16.5.2023 klo 18:00 - klo 19:00

Slovenia – maa Italian, Itävallan, Unkarin ja Kroatian ympäröimänä tarjoaa matkaajalle ”lähes kaiken” kompaktiin pakettiin puristettuna. Liikennekulttuuri ei sanottavasti poikkea suomalaisesta, pois lukien maksulliset moottoritiet ja muutamat maksulliset tunnelit. Matkasuunnitelmaan Sloveniassa voi sisällyttää sekä Alppimaisemat ja vuoristotiet, että leppoisat Välimeren rantabulevardit ja Toscanan tyyppiset viinilaaksot. Ja kaiken siltä väliltä.

Jos ja kun autossa istuminen puuduttaa, valittavina vaihtoehtoina matkaohjelmaan on muun muassa hienoja valmiiksi suunniteltuja patikointireittejä tunnin parin rykäisystä viikonkin mittaiseen retkeilyyn. Sama koskee pyöräilyreittejä. Tai vaihtoehtoisesti voi ottaa päiväohjelmaan kylpyläkohteet, luostarit, linnat tai kaupunkilomailua mm. maan pääkaupungissa Ljubljanassa tai Slovenian Venetsiaksi kutsutussa Piranassa rantalomaa unohtamatta. Talvimatkailijaa odottaa erityisesti mm. Maribor, Kranjska Gora ja Vogel.

Omatoimimatka Sloveniaan -webinaarissa tietoa, vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia Sloveniasta matkakohteena antavat Slovenia-seuran puheenjohtaja, Slovenian kunniakonsuli Andreja Valtanen ja Slovenia-seuran hallituksen jäsen, Autoliitto ry:n entinen järjestöpäällikkö Matti Sinervä.

Webinaari on verkkotapahtuma Teamsin kautta. Ilmoittaudu mukaan täältä.

Ilmoittautunut saa sähköpostiinsa linkin webinaariin, jonka kautta pääsee osallistumaan tapahtumaan. Osallistumista varten tarvitsee tietokoneen tai mobiililaitteen sekä toimivan nettiyhteyden.

Kuva: Andreja Valtanen