Valokuva sähköautosta kotilatauksessa.

Älyenergia

Koko kodin energiankäytön optimoiva Älyenergia-sovellus ilmaiseksi

Älyenergia-sovellus ilmaiseksi ePlus- ja ePremium-jäsenille

21.6.2023

Optimoi energiankulutuksesi Älyenergia-sovelluksen avulla ja säästä.

Autoliiton ePlus- ja ePremium-jäsenille

• koko kodin energiankäytön optimoiva Älyenergia-sovellus ilmaiseksi
  • Älylataus sähköautojen kotilataukseen

Älyenergia-sovellus

Yksi sovellus säästää ja ohjaa koko kotisi energiankäyttöä optimaalisella tavalla:

1. Älyominaisuudet – Sovellus pystyy ohjaamaan sähköauton latauksen pörssisähkön edullisimpiin tunteihin.
  2. Kotisi energiansäästöohjelma – Tunnistamme, mihin sähköä kuluu kodissasi. Tämän avulla muodostamme sähkön säästöehdotuksia. Voit nähdä, kuinka paljon säästät laskemalla kotisi lämpötilaa, saunomalla lyhyemmän aikaa tai siirtämällä kodinkoneittesi käyttöä edullisempiin tunteihin. Energiansäästöohjelma seuraa syntynyttä säästöä.
  3. Hintavahdit laskukertymä – Sovelluksesta näet yhdellä silmäyksellä, mikä on tämän kuukauden kertynyt laskusi, keskiarvohintasi ja seuraavien viiden tunnin hinnat. Asettamiesi hinta- ja kulutusvahtien avulla pysyt ajan tasalla hintaheilahteluista sekä kulutuksestasi jopa päivätasolla.

Kun yhdistät sähköautosi sovelluksen Älyenergiaan, optimoi se automaattisesti halvimman ajan ladata autoasi. Sinun täytyy vain ilmoittaa, milloin haluat autosi olevan ladattu ja sovellus hoitaa loput. Latauksen valmistuttua saat ilmoituksen, miten paljon säästit!

Älyenergia-sovelluksen algoritmit analysoivat käyttökohteen sähkökulutusta aikapohjaisesti ja laitepohjaisesti – ymmärrät paremmin mihin sähköä kuluu päivittäin – ja missä voit säästää.

Sovelluksen käyttö ei vaadi sopimusta Vihreältä Älyenergialta, ainoastaan Fingridin Datahub-valtuutuksen käyttöpaikkaasi.

Sovellus löytyy sovelluskaupoista (iOS ja Android) nimellä: Älyenergia.

Katso lisätietoja sovelluksesta Älyenergian verkkosivuilta.

Lataa sovellus jo nyt ja säästä.