ETEC, kansainvälinen Fillarimestari-kilpailu | Autoliitto

ETEC, kansainvälinen Fillarimestari-kilpailu

FIA (kansainvälinen autoliitto) sekä Technical Committee yhdessä järjestävän maan autoliiton kanssa pitää vuosittain kansainvälisen Fillarimestari Euroopan mestaruuskilpailun. Kilpailuun osallistuu joukkueita yli 20:sta maasta eri puolilta Eurooppaa. ETEC-kisa on järjestetty jo yli 30 kertaa ja Suomesta on joukkue ollut mukana jo 13:n vuoden ajan. Kilpailun ohella tutustutaan eri maiden lapsiin ja järjestävän maan kulttuuriin ja nähtävyyksiin.

ETEC 2018 KISA

FIA:n organisoima lasten kansainvälinen liikenneturvallisuuskilpailu ETEC 2018 pidettiin 6.-9. syyskuuta Budapestissä. Suomea ja Autoliittoa edusti kisoissa Muuramesta tuleva Suomen mestaruuden voittanut Mäkelänmäen koulun joukkue, johon kuuluivat Jenna Lilja, Elle Moilanen, Eemeli Hyvönen ja Mikko Simonen.  Voiton tiukassa kisassa vei Venäjän joukkue (RAF), toiseksi ylsivät Latvia (LAMB) ja Venäjän toinen joukkue RAS ja kolmas oli Serbia (AMSS).  Suomen joukkueen sijoitus oli 16.

Kisamatka oli antoisa ja kilpailijat saivat paljon uusia kokemuksia.  Neljään päivään mahtui jännitystä, onnistumisia, pieniä pettymyksiä, iloa ja loistavaa yhteishenkeä. Joukkueemme jaksoi esimerkillisesti edustaa Suomea, vaikka päivät venyivät pitkiksi.