Kummikuljettajatoiminta

Autoliitto tukee nuorten autourheilua muun muassa kummikuljettajatoiminnan kautta. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton Perus-, Plus- tai Premium-jäsen sekä Autoliiton nuorisojäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan Autoliiton osaston nimissä.

Vuosien varrella Autoliiton kummikuljettajina ovat olleet muun muassa Emma Kimiläinen, Mika Häkkinen, Teemu Suninen ja Mikko Hirvonen.

Autoliitto tukee kummikuljettajaa taloudellisesti markkinointiviestinnällistä hyötyä vastaan. Kummikuljettajan tulee huolehtia omalta osaltaan Autoliiton AL-Sport yhteistyön näkyvyydestä omassa tiedottamisessaan ja toiminnassaan.

Sinustako Autoliiton kummikuski vuodelle 2023
Autoliiton kummikuljettajaksi valitaan vuosittain yksi tai useampi nuori autourheilua harrastava kilpailija.Haluaisitko liittyä kaikkien tuntemien autourheilijoiden, kuten Mika Häkkinen, Emma Kimiläinen ja Teemu Suninen joukkoon? He ovat kaikki olleet aikanaan Autoliiton kummikuljettajia.  Mikäli olet 18-28-vuotias Autoliiton jäsen, olet ollut AL-Sport autourheilutuen piirissä kaksi vuotta ja kilpailet Autoliiton AKK Motorsport ry:n jäsenseurana olevan Autoliiton osaston nimissä, niin sinäkin voit hakea kummikuljettajaksi.

Hakuaika päättyy 16.1.2023

Hakuohjeet ja lisätietoja kummikuljettajuudesta:

Autoliiton järjestöpäällikkö Taina Kytäjä-Roimu; taina.kytaja-roimu(at)autoliitto.fi

Kummikuljettajat 2022

Kummikuljettajiksi vuodelle 2022 valittiin kolme menestyksekästä ja vauhdikasta nuorta autourheilijaa. Pestiään jatkaa rallia ajava Henri Hokkala (AL Jyväskylä) ja uusina kummikuljettajina Jäärata SM:ää ja Rallicrossin SM-sarjaa supercar -luokassa ajava Jere Kalliokoski (AL Härmä) ja kolmantena jokamiesluokassa kilpaileva Santtu Suutarinen ( AL-Härmä).

(Kuva ylhäällä: Toni Ollikainen/ Tonigraphs)