Kummikuljettajat 2018

(kuva ylhäällä, Sportinphoto)

AL-Sport kummikuljettaja

Autoliitto haluaa olla kehittämässä suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi kuljettajiksi. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

Autoliitto tukee kummikuljettajaa taloudellisesti markkinointiviestinnällistä hyötyä vastaan. Kummikuljettajan tulee huolehtia omalta osaltaan Autoliiton AL-Sport yhteistyön näkyvyydestä omassa tiedottamisessaan ja toiminnassaan.
Lisätietoja kummikuljettajasopimuksen sisällöstä antaa AL-Sport toimikunnan sihteeri Taina Kytäjä-Roimu, taina.kytaja-roimu(at)autoliitto.fi

Autoliiton kummikuljettajat vuonna 2018

Aiemmilta vuosilta jatkaa tuttu AL-Sport kummikuljettaja  Kaisa Eiristö ( AL-Helsingin Seudun osasto) sekä  uutena valittiin Joona Häyrinen (AL-Varkaus)

22-vuotias Kaisa Eiristö  kilpailee Autoliiton Helsingin Seudun osaston väreissä ja jatkaa ajamistaan kartingin KZ2-luokassa tiiminsä Hemet Racingin kanssa. SM-sarjan lisäksi Kaisalla on tarkoitus ajaa muutamia EM-kilpailuita sekä MM-kilpailu kauden päätteeksi. Tavoitteena vuoden 2016  KZ2-luokassa SM-hopeaa saavuttaneella Kaisalla on vuonna 2018 KZ2-luokan Suomen mestaruus ja ulkomaisissa kisoissa pääsy finaaleihin.

Oman ajamisen ohella Kaisa valmentaa nuoria kartingkuljettajia ja vuonna 2017 hän järjesti myös Kaisa Eiristö Racing-nimeä kantavan leirin pienille kuljettajille. Kaisa haluaa jatkossakin kilpailemisen ohella tsempata ja valmentaa  nuoria kuljettajia  ja omalla esimerkillään näyttää erityisesti  autourheilusta kiinnostuneille tytöille, että unelmista on mahdollista tehdä totta.

Kaisan kautta voit seurata Kaisan facebook-sivuilta  sekä http://eiristoracing.com/

Toinen kummikuljettaja, Joona Häyrinen, on Autoliiton Varkauden osaston 20-vuotias rallisprint-kuljettaja. Joona on aloittanut autourheilu-uransa kartingin parista ja hän on viiden vuoden ajan ajanut rallisprinttiä.  Saavutuksina  hänellä on muun muassa aluemestaruus pronssimitaleita, useita luokkavoittoja sekä 9. sija juniori SM-sarjassa vuonna 2017.

Kilpailemisen ohella Joona on toiminut aktiivisesti Varkauden UA:n hallituksessa sekä ollut karting-kilpailuissa toimitsijana.

Tavoitteena Joonalla on ajaa rallisprintissä junioreiden  SM-mitalista, Kaakkois-Suomen aluemestaruudesta sekä päästä kokeilemaan taitojaan myös rallin parissa.

Joonan kuulumisia löydät Joonan J Häyrinen Racing Teamin Facebook-sivuilta