Kummikuljettajahaku 2018

(kuva ylhäällä, Marko Kyöstilä)

AL-Sport kummikuljettaja

Autoliitto haluaa olla kehittämässä suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria urheilijoita tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

Autoliitto tukee kummikuljettajaa taloudellisesti markkinointiviestinnällistä hyötyä vastaan. Kummikuljettajan tulee huolehtia omalta osaltaan Autoliiton AL-Sport yhteistyön näkyvyydestä omassa tiedottamisessaan ja toiminnassaan.

Lisätietoja kummikuljettajasopimuksen sisällöstä antaa AL-Sport toimikunnan sihteeri Taina Kytäjä-Roimu, taina.kytaja-roimu(at)autoliitto.fi

Kummikuljettajan haku kaudelle 2018  on käynnistynyt ja valinta tehdään  AL-Sport toimikunnan kokouksessa  tammikuussa 2018.

Hakuohjeet löytyvät alla olevasta kummikuljettajan säännöt-tiedostosta .

PDF icon kummikuljettaja_saannot_2018.pdf

Autoliiton kummikuljettajat vuonna 2017

Vuodelle 2017 valittiin kummikuljettajiksi kolme kuljettajaa: Jatkopestin saivat Kaisa Eiristö ( AL-Helsinki) sekä Tapio Nirvi (AL-Myrskylä)  ja heidän lisäkseen valittiin Jere Kalliokoski ( AL-Härmä)

21-vuotias Kaisa Eiristö edustaa Autoliiton Helsingin osastoa ja kilpailee kartingin KZ2-luokassa, jossa viime vuonna saavutti tulokaskautenaan hienosti SM hopeaa. Kauden 2017 päätavoite on kuitenkin KZ2 luokan EM-sarjassa.
Viime vuonna Kaisa kävi myös ajamassa ensi kertaa ulkomailla hakemassa kokemusta Ruotsin KZ2 Super Cup-kilpailusta. Kokemusta karttui myös formula Renaultin, formula Fordin sekä Legendsin ratista, joita Kaisa pääsi testaamaan.
Oman ajamisen ohella Kaisa valmentaa nuoria kartingkuljettajia ja hän on myös ollut aktiivinen AKK:n Flying Finn hankkeessa. Toimitsijatehtävät ovat myös päätoimitsijalisenssin omaavalla kilpailijalle tuttuja.
Kaisan kautta voit seurata Kaisan facebook-sivuilta  sekä http://eiristoracing.com/

Kuva: Anna Lintunen

Tapio Nirvi on 24-vuotias rallikuljettaja Autoliiton Myrskylän osastosta. Viime vuonna Tapio voitti Etelä-Suomen aluemestaruuden yleisessä luokassa M3. Aluemestaruuden lisäksi saavutuksina luokkavoittoja ja Neste Tuuliruusu Mäntsälä rallissa Tapio oli koko kilpailun nopein kuljettaja.
Kartturina hänellä oli Vesa-Matti Masalin ja yhteistyö jatkuu tänäkin vuonna. Viime vuoden kisat ajettiin  Renault Clio V1600:lla  sekä BMW 325i:llä ja BMW M3:lla.
Tällä kaudella Tapio ajaa  F-rallisarjaa ja Suomi Cup sarjaa. Lisäksi hän osallistuu muihin mahdollisiin kilpailuihin, mikäli aikaa riittää. Tänä vuonna kilpailut ajetaan BMW M3:lla.
Tavoitteena hänellä on olla joka kilpailussa kolmen parhaan joukossa.
Tapion kuulumisia lisää Tapion facebook-sivuilta.

Kuva: Tuulia nirvi

Jere Kalliokoski on 19-vuotias asevelvollisuuttaan Tikkakoskella vielä kesäkuuhun 2017 saakka suorittava rallicross kuljettaja Autoliiton Härmän osastosta.  Vuonna 2007 autourheilu-uransa kartingilla aloittanut  Jere ajoi 2016 rallicrossin Super Car luokassa heti ensimmäisellä kaudella Suomen mestariksi. Kokemusta Jerellä on myös jäärata-ajosta ja rallista. Edellä mainittujen lisäksi hän ajaa myös jokamiehenluokkaa. "Jokkiksessa" on tullut useampana vuonna nuorten luokan voittoja sekä JM SM liigamestaruuksia kahtena edellisenä vuotena.
Kaudella 2017 Jere ajaa EM-rallicross sarjan englantilaisen Albatec- tallin autolla ja sen lisäksi hän kilpailee rallicrossin Super Car luokassa ja ajaa SM-jäärataa nelivetoluokassa.
 Jeren menoa ja kilpailuja voi seurata Kalliokoski Motorsportin facebook-sivuilta.

Kuva: Vesa Rauhala