Tiepalvelutoiminta haki muotoaan yli 10 vuotta. Uusi nousukausi alkoi 1960-luvulla, jolloin yleinen tiepalvelu käynnistyi perinteisessä muodossaan. Partiomäärä nousi pian useisiin kymmeniin.

Suomen Autoklubin (AK) ja Suomen Autoliiton (SAL) yhdistyminen vuoden 1972 alussa vakiinnutti tiepalvelun asemaa entisestään. Tiepalvelu tehostui ja kasvoi voimakkaasti 1970- ja 1980-luvuilla. Toiminnalle luotiin selkeät säännöt ja auttajat voitiin varustaa kunnollisin ensiapuvälinein ja radiopuhelimin.

1990-luvulla otettiin käyttöön puhelinkeskus, joka mahdollisti tiepalveluavun tilaamisen. Puhelinkeskuksen myötä partiointiajon määrä on vähentynyt. Tiepalvelumiehet päivystävät pääosin kotonaan ja lähtevät liikkeelle avuntarvitsijan tilauksesta. Näin apua saadaan mahdollisimman nopeasti juuri sinne, missä sitä tarvitaan.

Harrastus on kautta aikain vetänyt puoleensa auttamishaluisia, innokkaita ja ajoneuvotekniikasta kiinnostuneita ihmisiä. Liikenneturvallisuus on tärkeä arvo tiepalvelun toiminnassa – historiassa, nyt ja tulevaisuudessa.