Aluekilpailut | Autoliitto

Aluekilpailut

Aluekilpailutilaisuuksia järjestetään viikolla 37 osana OPH:n liikenneturvallisuusviikon tapahtumia noin kymmenellä eri paikkakunnalla, mahdollisimman kattavasti ympäri maan.
Aluekilpailuissa kilpailijat mittaavat taitojaan niin ajotaidoissa kuin teoriakokeissa.
Fillarimestari aluekilpailut -> karsintatilaisuus seuraavan kevään mestaruustaistoon.
Fillarimestari radan rakentamiseen ja teoriaharjoitteluun vinkkejä:

PDF icon fillarimestarirata_osioita_malliksi.pdf

Katso Kevään 2019 mestaruuskilpailuiden videokooste tästä.

Aluekisoihin osallistuminen

Aluekisaan voi osallistua koulujen joukkueet, joissa on 2 tyttöä ja 2 poikaa. Joukkueen jäsenten syntymävuosi kaudella 2019-2020 tulee olla joko 2008, 2009 tai 2010.
Aluekisan ajotaito-osuus suoritetaan järjestäjän pyörillä, joiden pyöräkoko on 24 tuumaa. Oma kypärä tulee olla kisaajilla mukana.
Kuinka koulu pääsee mukaan?
Ilmoittaudu sähköpostilla SUORAAN aluekisan yhteyshenkilölle syyskuun alkuun mennessä. Ilmoittautumisessa tulee ilmetä: Koulun nimi ja joukkueen lasten nimet ja syntymävuodet sekä joukkueen yhteyshenkilö ja hänen sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumero. Saat ilmoittautumisen jälkeen lisäohjeita tapahtumasta järjestäjältä.
HUOM: Valinta mestaruuskisaan tapahtuu aluekisojen tulosten perusteella, mutta kuitenkin niin, että pyritään saamaan kokoon joukkueet mahdollisimman monesta eri koulusta.

Aluekilpailupaikkakunnat ja yhteystiedot ilmoitetaan nettisivulla heinä- elokuun vaihteessa.