Pohjois-Savon osasto

Tervetuloa osastomme sivuille

Osastomme järjestää erilaisia alueellisia tapahtumia läpi vuoden. Aktiivisia tekijöitä otetaan mielellään mukaan toimintaan.  Ota siis rohkeasti yhteyttä!

.

AL:n Pohjois-Savon osasto toimii laajalla alueella Pohjois-Savon maakunnassa, poislukien Varkauden osaston alue.

.

Jäseniä on yli 4000

..

Osaston immeisiä yhdistää myöskin yhteiset harrastuksemme joista tunnetuimpia ovat Mikroautoilu ja Tiepalvelu, pienoissähköautoilijoista puhumattakaan. AL:n FK-kerho Kuopio järjestää jo tunnettua ja perinteeksi muodostunutta äitienpäivän ajoa ja lisäksi pitää kunnia-asianaan 4:n Savocup:in ja 2:n kansallisen kilpailun järjestelyä vuotta kohden. Toki FK-kerho kouluttaa myös uusia ja nuoria ajajalupauksia myös itse.

AL:n PSA-kerho kilpailee hyvällä menestyksellä kansallisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa Suomen rajojen sisä- ja ulkopuolella, mm. Suomen mestaruus luokassa G7.

Lisäksi järjestämme vuosittain Savon Pihistys-taloudellisuuajokilpailun.

Tiepalvelumiehillä on alueellamme oma yhdistyksensä (AL:n Pohjois-Savon Tiepalveluyhdistys ry.) kokoavana voimana. Tiepalvelua saamme kiittää heidän antamastaan avusta kaikenlaisissa tapahtumissa, olemmehan tottuneet näkemään heitä järjestämissämme yleisötapahtumissa liikenteenohjaajina, järjestyksenvalvojina, pimeänajon koulutuksissa ja taitoajon alkukokeiden järjestelyissä (vain muutamia mainitakseni). Tiepalveluyhdistys kokoaa voimansa yhteen laajalta alueelta, Varkauden eteläpuolelta Iisalmen pohjoispuolelle saakka.

Mittee myö tehhään

Osasto järjestää vuosittain tapahtumia, joista tunnetuin lienee Auton Päivä.

Osaston puitteissa on oltu järjestyksenvalvojina rallikilpailuissa, vapaaehtoisessa pelastuspalvelussa, auto- ja liikennekilpailuissa, järjestetty autonpäivää, asiantuntijoina radiossa, liukkaankelin- ja pimeänajokurssin järjestäjinä ym… nautinnollista yhdessä oloa unohtamatta.

Pohjois-Savon osasto

Osaston sähköposti