Tänään vietetään kansainvälistä esteettömyyspäivää

18.5.2023, klo 12.23

Autoliitto osallistuu esteettömyyden edistämiseen invapysäköintiprojektinsa kautta.

Invapysäköintipaikat on kerätty yhteistyössä osallistuneiden tahojen kanssa ja ovat nähtävillä Autoliiton applikaatiossa, josta parhaimmillaan näkee myös kunkin kohteen invapaikkojen määrän ja onko paikka vanhalla vai uudella mitoituksella. Applikaation kautta saa myös navigoinnin haluamalleen paikalle.

Autoliiton projektipäällikkö itsekin on autoileva invalidi, ja hän käyttää sovellusta säännöllisesti käydessään itselleen vierailla paikkakunnilla. Applikaation käyttö on ilmaista ja helppoa.  Sen avulla löytyy määränpäästä se omaan asiointiin parhaiten sopiva paikka.

”Vammani mahdollistaa kävelyn, joten voin käyttää palvelun kaikkia paikkoja, mutta tiedän että monet ihmiset tarvitsevat EA-paikan mitoitusta (3600mm x 5000mm) pysäköidessään”, toteaa projektipäällikkö Janne Koivisto.

Invapysäköintiprojektissa mukana yli 50 kuntaa, useita korkeakouluja sekä valtakunnallisena toimijana Senaatti-Kiinteistöt.

Tarkemmin projektista, osanottajista sekä info mukaan pääsemiseksi löytyy TÄÄLTÄ.