Kalliokoski ja Koski Autoliiton kummikuljettajiksi

20.2.2023, klo 15.55
Autoliiton kummikuljettaja 2023 Valtteri Koski

Molemmat Autoliiton vuoden 2023 kummikuskit edustavat AL-Härmää.

Autoliiton AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan, joita Autoliitto tukee uran alkuvaiheissa. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan Autoliiton osaston nimissä.

Tänä vuonna Autoliiton kummikuljettajiksi valittiin kaksi härmäläistä nuorta autourheilijaa, Jere Kalliokoski sekä Valtteri Koski.

Jere Kalliokoski 25-vuotias rallicrosskuljettaja, joka on kahden viime vuoden aikana kilpaillut niin kansallisesti kuin kansainvälisesti aina MM-tasolla. Jeren saavutuksina palkintokaapista löytyvät muun muassa Suomen mestaruudet kahdelta edelliskaudelta.

Jere on ajanut myös SM-jäärataa, josta niin ikään saavutuksena Suomen mestaruudet nelivetoluokassa vuosilta 2021 ja 2022.

Kaudella 2023 Jeren suunnitelmissa on ajaa jääradan SM sekä Rallicrossin kansallisia ja kansainvälisiä kilpailuja Supercar-luokassa.

Valtteri Koski on puolestaan 20-vuotias monipuolisesti moottoriurheilua harrastava nuori.  Hän on saavuttanut autourheilussa yhteensä neljä SM-mitalia, ensin crosskarteissa ja myöhemmin rallin nuorten luokassa. Lisäksi jokamiesluokassa Valtteri on yltänyt parhaimmillaan A-finaaliin arvokisoissa. Kirkkain mitali vielä puuttuu Valtterin saavutuksista ja sitä hän tavoittelee tänä vuonna hänelle uudessa lajissa eli SM-rallisprintissä.

Autoliiton kummikuljettaja Jere Kalliokoski (kesk). Kuva: Tonigraphs
Autoliiton kummikuljettaja Valtteri Koski.