Jäsenhankintapalkinnot

Kun olet hankkinut Autoliittoon henkilöjäsenen (55 € / 12 kk), tai Plus-jäsenyyden (107 € / 12 kk) jonka jäsenmaksu on maksettu, voit valita mieleisesi jäsenhankintapalkinnon alla olevista vaihtoehdoista.

Jäsenhankintapisteesi näkyy Moottorin takasivun osoitekentässä. Jäsennumeroa seuraavien viiden tähden jälkeen näkyvä luku kertoo jäsenhankintapisteesi.

Kun olet valinnut haluamasi palkinnon/palkinnot, voit tilata sen tästä.

Voimassa olevan jäsenhankinnan kuukauden palkinnon löydät täältä.

Palkintoja yhdellä jäsenhankintapisteellä:

Vallilan Lapintaika-pussilakanasetti

Suunnittelija Riina Kuikan Lapintaika-pussilakanasetissä on kaunis ja seesteinen kuosi, jossa kaksi joutsenta lipuu järvellä. Kuosi on rauhoittava, vahva ja levollinen tuoden tilaan Lapin luonnon lumoa. Pussilakanasetti sisältää pussilakanan (150x210 cm) ja tyynyliinan (55x65 cm). Pussilakanassa on nappisuljenta, ja materiaali on pehmeää 100 % puuvillaa.

Suositushinta 49 €.

Victorinox Santoku -veitsi

Santoku-veitsi on yksi kaikkien aikojen parhaista keittiöveitsistä. Japanilaismallinen kokkiveitsi on täydellinen pilkkomiseen, leikkaamiseen ja hienontamiseen. Veitsen ovaaliuurrettu terä keventää leikkaamista. Käsittele lihaa, kalaa ja vihanneksia veitsen uurretulla osalla, käytä kärkeä tarkkaan leikkaamiseen ja tyveä voimaa vaativaan paloitteluun. Ergonominen kahva pysyy tukevasti kädessä ja kestää jopa 100 °C lämpötilaa. Veitsi toimitetaan lahjapakkauksessa.

Arvo 50 €.

Exentri-lompakko

Exentri-lompakko on valmistettu nahasta ja sen sisällä oleva teräsvahvike pitää huolen siitä, ettei lompakko väänny taskussa. Lompakossa on kuusi paikkaa korteille (samaan taskuun voi laittaa kaksikin korttia) sekä iso tasku seteleille ja kuiteille. Lompakossa ei ole magneettikiinnikettä, joten se ei vahingoita korttien magneettijuovia. Huom. ei RFID-suojattu.

Exentrin myötä et tarvitse erillistä lompakkoa esim. ravintolaan, sillä se on pieni, hyvännäköinen ja kulkee aina mukanasi todella kevyesti ja helposti.

Koko 10 x 70 x 90 mm. Toimitetaan lahjakotelossa.

Arvo n. 50 €.

Juustoveitset ja liuskekivialusta

Maanläheinen setti istuu kauniisti juhlakauden kattauksiin. Upea liuskekivialusta toimii sekä leikkuulautana että tarjoilualustana. Siroon juustoveitsisettiin sisältyy kolme juustoveistä, kaksipiikkinen juustohaarukka sekä 23 x 14 cm liuskekivialusta. Tuotteet on pakattu kirjanmuotoiseen pahvipakkaukseen. Veitsien terät ovat ruostumatonta terästä ja kahvat pyökkiä. Ei suositella pesua astianpesukoneessa. Alusta on konepestävä, mutta ei siedä mikron tai uunin lämpöä.

Arvo n. 30 €.

AutoParkTime 4 magnetic -pysäköintikiekko

Pysäköintikiekko näyttää pysäköinnin tapahtuma-ajan automaattisesti, joten kuljettajan ei tarvitse muistaa asettaa kiekkoa näyttämään oikeaa aikaa. Helposti kiinnitettävässä pysäköintikiekossa on anturi, joka tunnistaa auton liikkeen ja rekisteröi jokaisen pysäköinnin. Kiekossa on lisäksi takuu, joka korvaa laitteen toimintahäiriöstä aiheutuneet pysäköintivirhemaksut 24 kk:n ajan.

Pysäköintikiekko on myynnissä myös AL-kaupassa. Arvo 47,90 €

Ensiapulaukku

Ensiapulaukku soveltuu erinomaisesti niin autoon, veneeseen, kotiin kuin mökillekin. Laukku sisältää kaikki keskeiset ensiaputarvikkeet, mm. erilaisia siteitä, elvytyssuojan, avaruuslakanan ja turvavyöleikkurin. SPR:n määrittelemä sisältö. Laukun mitat ovat noin 21,50 x 30 x 9 cm.

Suositushinta 41 €.

Bluebiit Powerstation

Powerstation on tyylikäs ja ohut vara-akku, jolla lataat pienelektroniikkaa silloin kun verkkovirtaa ei ole saatavilla. Mukana tulee USB-latausjohto. Vara-akun 8000 mAh varauksella lataat täyteen minkä vain puhelimen, kameran tai vaikka tabletin. Powerstationin varausta on helppo seurata laitteen päädyn ledivaloista. Kaksi laitteiden latausporttia, joten mahdollisuus myös ladata kahta laitetta samanaikaisesti.

Suositushinta 39 €.

Senz-sateenvarjo

Senz automatic –sateenvarjo on vuoden 2015 uutuus. Automaattivarjo aukeaa ja sulkeutuu nappia painamalla. Pieni, mutta erittäin toimiva myrskysateenvarjo kestää jopa 80 km/h puhaltavan tuulen kääntymättä ympäri. Koko 86cm X 86cm, pituus pakattuna vain 28 cm. UPF 50+ suojaus. 2 vuoden takuu.

Suositushinta 49,90 €.

Heijastava reppu

Reppu istuu niin pienemmän kuin suuremmankin liikkujan selkään. Heijastavan materiaalinsa ansiosta se on helposti havaittavissa pimeällä tiellä. Sopii sekä koululaiselle että aktiiviliikkujalle.

Lisätietoja AL-kaupasta. Suositushinta 39 €.

Teboilin polttoainelahjakortti, 30 €

Lahjakortti käy maksuvälineenä miehitetyillä Teboil-asemilla (lukuun ottamatta seuraavia huoltamoita, jotka toimivat automaatteina: Helsinki Pakila, Helsinki Kaupintie, Vantaa Tammisto, Vantaa Kaivoksela, Vantaa AVIA, Hyvinkää Sveitsinhovi, Hamina Rajahovi ja Kittilä) ja sillä voi maksaa polttoainetta. Lahjakorttia ei voi käyttää automaatilla maksamiseen. Palveluasemien sijainnit ja palvelut löytyvät täältä.

Lumilapio Snowvel

Kevyt ja kestävä lumilapio menee teleskooppivartensa ansiosta pieneen tilaan. Lapion mukana tulee kätevä canvaslaukku säilytystä varten. Paino 600 g, pituus 64-82 cm. 2 vuoden takuu.

Lisätietoja AL-kaupasta. Suositushinta 26,90 €.

Digitaalinen rengaspainemittari

Michelinin digitaalinen rengaspainemittari on helposti luettava, taustavalolla varustettu digitaalinen mittari, joka näyttää paineen BAR-asteikolla. Mukana kätevä säilytyskotelo ja adapteri kaksipyöräisten venttiileille. Toimii paristoilla (sis. pakkaukseen).

Myynnissä AL-kaupassa. Suositushinta 27 €.

Palovaroitin, Lento

Paola Suhosen suunnittelemat optiset palovaroittimet ovat designia parhaimmillaan - helppoja käyttää ja hyvännäköisiä. Palovaroittimessa ei ole pieniä nappeja, vaan koko ulkokuori toimii painikkeena, jolla voi hiljentää väärät hälytykset ja testata laitteen toimivuuden. Palovaroitin on mahdollista asentaa kattoon vain muutamassa sekunnissa 3M-tarralla.

Koko 188x184x50mm, paino 200g. Väri harmaa.

Suositushinta 29,90 €.

Värikäs setti kesäkeittiöön

Setti sisältää 4 Victorinox veitseä ja 2 Lékuén silikonikantta.

Lékuén silikonikannet sopivat minkä tahansa eri materiaalia olevan kulhon tai kattilan päälle ja sulkevat astian muovikelmua tai kattilankantta tiiviimmin. Kannen tiiviys perustuu imukuppiefektiin; painettaessa kansi astian päälle, välistä pois puristuva ilma aiheuttaa alipaineen astiaan ja imaisee kannen kiinni. Setissä kannet: musta läpinäkyvä 21 cm ja vihreä läpinäkyvä 25 cm.

Laadukkaissa Victorinox-veitsissä on värikkäät kahvat. Setissä mukana tomaattiveitsi ja kolme vihannes-/kuorimaveistä. Terät 8–11 cm.

Suositushinta 55 €.

Isosteel Duo Titan –termospullo

Isosteel Duo Titan –termospullo on Retki-lehden 4/2010 testivoittajan titaanipintainen versio. Käytännöllinen laatutermari helposti purettavalla ja puhdistettavalla QuickStop painonappikorkilla. Korkealuokkainen tyhjiörakenne säilyttää juoman kuumana tai kylmänä poikkeuksellisen pitkään. Molemmissa päissä on juomakupit ja kyljessä kaatokahva joka voidaan painaa sisään kuljetuksen ajaksi. Pakkauksessa mukana irrotettava olkaremmi.

Laadukasta 18/8 ruostumatonta terästä. 5v materiaali- ja valmistusvirhetakuu.

Tilavuus 1l, korkeus 345 mm ja paino 910 g.

Arvo 35,90 €.

Kylmälaukku istuimella

Tilavan kylmälaukun ja kestävän istuimen yhdistelmä. Pitää kylmät kylminä tai kuumat kuumina! Kokoontaitettava, säädettävällä kantohihnalla. Koko: 35 x Ø 30 cm. Valmistettu 600D-polyesteristä PE pinnoitteella. Kadmium- ja PVC-vapaa.

Suositushinta 29 €.

Kaksi passikoteloa ja nimilappua

Kierrätysnahkaiset Private Casen tuotteet ovat sekä suunniteltu että valmistettu Suomessa. Passikotelossa passi säilyy parempikuntoisena ja oma passi on myös helpompi erottaa mm. muiden perheenjäsenten passeista. Paketti sisältää vaaleanruskean ja -harmaan passikotelon sekä vaaleanruskean ja -harmaan nimilapun.

Lisätietoa tuotteista AL-kaupasta. Paketin suositushinta 45 €.

Bluebiit Q16 handsfree-kuuloke

Huippukevyt kuuloke, joka on erittäin helppokäyttöinen, toimintavarma sekä yhteensopiva kaikkien bluetooth-ominaisuutta tukevien puhelimien kanssa. Bluebiit Q16 tuo uutta tehokkuutta työhön ja jättää kädet aina vapaaksi. Kuuloke pysyy hyvin korvassa myös vauhdikkaassa työssä ja harrastuksissa ja pysyvyyttä voi parantaa mukana olevan korvasangan avulla.

Lisätietoa AL-kaupasta. Suositushinta 29,90 €.

Fiskars Avanti kokkiveitsi

Perinteinen leveäteräinen kokinveitsi ruostumattomasta teräksestä vihannesten pilkkomiseen ja lihan leikkaamiseen. Terän pituus 21 cm, veitsen paino 99 g.

Suositushinta 14 €.

ResQMe -turva-avaimenperä, 2 kpl

Norjassa ja Ruotsissa huippusuosittu pelastustyökalu, joka auttaa nopeasti ulos autosta hätätilanteessa. ResQMe-työkalun jousitetulla piikillä voi rikkoa auton sivuikkunan ilman voimankäyttöä. Lisäksi työkalu on varustettu terävällä teräksisellä terällä, jolla voi tarvittaessa leikata juuttuneen turvavyön. Se on kevyt ja pienikokoinen, mutta silti erittäin tehokas. Auton avaimiin liitettynä se on aina tarvittaessa käden ulottuvilla. Patentoitu tuote, valmistettu Yhdysvalloissa.

Suositushinta 19,90 €/kpl (yhteensä 39,80 €).

Palkintoja kahdella jäsenhankintapisteellä:

Fatboy Lamzac -istuin

Fatboy Lamzac on kevyestä ja kestävästä kankaasta valmistettu istuin, joka tyhjänä ollessaan kulkee helposti reissuilla mukana. Ilmalla täytettävällä istuimella on ainutlaatuinen täyttötekniikka; sitä ei tarvitse pumpata tai puhaltaa, vaan täyttäminen onnistuu muutamalla heilautuksella. Kätevä esimerkiksi rannalle, puistoon tai vaikka festareille. Lamzacin päälle mahtuu istumaan useampi henkilö ja istuimen painorajoitus on 200 kg. Kangas on likaa ja kosteutta hylkivää, laadukasta nylonia. Paino 1,2 kg. Katso mallivideo istuimen täyttämisestä täältä.

Väri: musta. Arvo 74,50 €. Palkinnon saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Phoenix-ensisammutin

Erikoiskampanjassa Oiva Toikan muotoilema tyylikäs ensisammutin, joka on virallinen Suomi 100 -juhlavuoden tuote. Kun hankit kaksi jäsenhankintapistettä vuoden 2017 loppuun mennessä, voit lunastaa Phoenix-ensisammuttimen jäsenhankintalahjaksesi.

Phoenixia ei tarvitse piilottaa keittiön komeron perukoille, vaan se on myös kaunis design-esine, joka asettuu osaksi sisustusta. Uusi sisäsammutusteknologia tekee Phoenixista tehokkaan palon sammuttajan. Pieni Phoenix sammuttaa jopa 25 litraa palavaa rasvaa – tehokkaammin kuin tavallinen jauhesammutin. Suihkepullo on suunniteltu erityisen helppokäyttöiseksi. Jos kärähtää tai leimahtaa, apu on nopeasti saatavilla.

Väri: musta. Arvo 79 €. Palkinnon saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Jäsenmaksun hyvitys

Autoliiton jäsen voi saada oman varsinaisen jäsenyytensä suuruisen (maksimissaan 55 €) hyvityksen seuraavan kauden jäsenmaksustaan. Hyvityksen saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Varsinainen jäsen saa hyvitettyä koko seuraavan kauden jäsenmaksunsa, ja Plus-jäsenelle jää maksettavaksi seuraavan kauden jäsenmaksusta ainoastaan 50 €.

K1-katsastajien katsastuslahjakortti

Lahjakortti sisältää määräaikaiskatsastuksen sekä päästö- ja OBD-mittauksen. Kortti on voimassa sekä bensiini- että dieselautoille, myös ilman ajanvarausta tehtävissä Drive-in katsastuksissa.

Victorinox Hunter XT

Victorinoxin uusi Hunter XT -eräveitsi on suunniteltu läheisessä yhteistyössä metsästäjien kanssa ja heidän toiveistaan. Kirkkaan värinsä ansiosta veitsi on helppo löytää, jos se putoaa metsällä maahan. Veitsen toiminnot: suuri, yhdellä kädellä avautuva lukkiutuvateräinen veitsi, puusaha, nylkyveitsi ja korkkiruuvi. Tuote on myynnissä myös AL-kaupassa.

Arvo 60 €. Palkinnon saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Humantool Pilot Spot -selkätuki

Lentäjille kehitetty ergonomia sopii hyvin autoon, toimistoon tai vaikka lentomatkoille. Innovatiivisen muotoilunsa ansiosta liike jatkuu myös istuttaessa, mikä on avainasia lihasten toiminnalle, verenkierrolle ja jaksamiselle. Tuen korkeutta on helppo säätää ja se toimii hyvin myös ilman kiinnityshihnaa, mm. lentomatkoilla. Tuki on kehitetty ja valmistettu Suomessa.

Lisätietoa AL-kaupasta. Suositushinta 98 €.

DEFA SmartCharge akkulaturi

Kotikäyttöön, autoon, veneeseen kuin ammattilaiskäyttöön. DEFA SmartCharge edustaa uusinta akkulaturiteknologiaa, joka pidentää huomattavasti akun ikää. Se soveltuu kaikentyyppisten 12 voltin lyijy- AGM- ja hyytelöakkujen lataamiseen.

Moottori-lehden (11/2013) älylaturitestissä Moottorin valinta. "Todellinen autoilijan laturi".

Lue lisää AL-kaupasta. Suositushinta 74 €.