Jäsenhankintapalkinnot

Kun olet hankkinut Autoliittoon henkilöjäsenen (55 € / 12 kk), tai Plus-jäsenyyden (105 € / 12 kk) jonka jäsenmaksu on maksettu, voit valita mieleisesi jäsenhankintapalkinnon alla olevista vaihtoehdoista.

Jäsenhankintapisteesi näkyy Moottorin takasivun osoitekentässä. Jäsennumeroa seuraavien viiden tähden jälkeen näkyvä luku kertoo jäsenhankintapisteesi.

Kun olet valinnut haluamasi palkinnon/palkinnot, voit tilata sen tästä.

Voimassa olevan jäsenhankinnan kuukauden palkinnon löydät täältä.

Palkintoja yhdellä jäsenhankintapisteellä:

Victorinox Santoku -veitsi

Santoku-veitsi on yksi kaikkien aikojen parhaista keittiöveitsistä. Japanilaismallinen kokkiveitsi on täydellinen pilkkomiseen, leikkaamiseen ja hienontamiseen. Veitsen ovaaliuurrettu terä keventää leikkaamista. Käsittele lihaa, kalaa ja vihanneksia veitsen uurretulla osalla, käytä kärkeä tarkkaan leikkaamiseen ja tyveä voimaa vaativaan paloitteluun. Ergonominen kahva pysyy tukevasti kädessä ja kestää jopa 100 °C lämpötilaa. Veitsi toimitetaan lahjapakkauksessa.

Arvo 50 €.

Juustoveitset ja liuskekivialusta

Maanläheinen setti istuu kauniisti juhlakauden kattauksiin. Upea liuskekivialusta toimii sekä leikkuulautana että tarjoilualustana. Siroon juustoveitsisettiin sisältyy kolme juustoveistä, kaksipiikkinen juustohaarukka sekä 23 x 14 cm liuskekivialusta. Tuotteet on pakattu kirjanmuotoiseen pahvipakkaukseen. Veitsien terät ovat ruostumatonta terästä ja kahvat pyökkiä. Ei suositella pesua astianpesukoneessa. Alusta on konepestävä, mutta ei siedä mikron tai uunin lämpöä.

Arvo n. 30 €.

AutoParkTime 4 magnetic -pysäköintikiekko

Pysäköintikiekko näyttää pysäköinnin tapahtuma-ajan automaattisesti, joten kuljettajan ei tarvitse muistaa asettaa kiekkoa näyttämään oikeaa aikaa. Helposti kiinnitettävässä pysäköintikiekossa on anturi, joka tunnistaa auton liikkeen ja rekisteröi jokaisen pysäköinnin. Kiekossa on lisäksi takuu, joka korvaa laitteen toimintahäiriöstä aiheutuneet pysäköintivirhemaksut 24 kk:n ajan.

Pysäköintikiekko on myynnissä myös AL-kaupassa. Arvo n. 50 €

Bluebiit Powerstation

Powerstation on tyylikäs ja ohut vara-akku, jolla lataat pienelektroniikkaa silloin kun verkkovirtaa ei ole saatavilla. Mukana tulee USB-latausjohto. Vara-akun 9000 MAh varauksella lataat täyteen minkä vain puhelimen, kameran tai vaikka tabletin. Powerstationin varausta on helppo seurata laitteen päädyn ledivaloista.

SVH 59 €

Exentri-lompakko

Exentri-lompakko on valmistettu nahasta ja sen sisällä oleva teräsvahvike pitää huolen siitä, ettei lompakko väänny taskussa. Lompakossa on kuusi paikkaa korteille (samaan taskuun voi laittaa kaksikin korttia) sekä iso tasku seteleille ja kuiteille. Lompakossa ei ole magneettikiinnikettä, joten se ei vahingoita korttien magneettijuovia.

Exentrin myötä et tarvitse erillistä lompakkoa esim. ravintolaan, sillä se on pieni, hyvännäköinen ja kulkee aina mukanasi todella kevyesti ja helposti.

Koko 10 x 70 x 90 mm. Toimitetaan lahjakotelossa.

Arvo n. 50 €.

Ensiapulaukku

Autoliiton ensiapulaukku soveltuu erinomaisesti niin autoon, veneeseen, kotiin kuin mökillekin.  Laukku sisältää kaikki keskeiset ensiaputarvikkeet, mm. erilaisia siteitä, elvytyssuojan, avaruuslakanan ja turvavyöleikkurin. Laukun ulkomitat ovat noin 28 x 18 x 6 cm. CE-hyväksyntä.

Suositushinta 39 €.

Senz-sateenvarjo

Senz automatic –sateenvarjo on vuoden 2015 uutuus. Automaattivarjo aukeaa ja sulkeutuu nappia painamalla. Pieni, mutta erittäin toimiva myrskysateenvarjo kestää jopa 80 km/h puhaltavan tuulen kääntymättä ympäri. Koko 86cm X 86cm, pituus pakattuna vain 28 cm. UPF 50+ suojaus. 2 vuoden takuu.

Suositushinta 49,90 €.

Heijastava reppu

Reppu istuu niin pienemmän kuin suuremmankin liikkujan selkään. Heijastavan materiaalinsa ansiosta se on helposti havaittavissa pimeällä tiellä. Sopii sekä koululaiselle että aktiiviliikkujalle.

Lisätietoja AL-kaupasta. Suositushinta 39 €.

Teboilin polttoainelahjakortti, 30 €

Lahjakortti käy maksuvälineenä kaikilla miehitetyillä Teboil-asemilla ja sillä voi maksaa polttoainetta. Lahjakorttia ei voi käyttää automaatilla maksamiseen. Palveluasemien sijainnit ja palvelut löytyvät täältä.

Digitaalinen rengaspainemittari

Michelinin digitaalinen rengaspainemittari on helposti luettava, taustavalolla varustettu digitaalinen mittari, joka näyttää paineen BAR-asteikolla. Mukana kätevä säilytyskotelo ja adapteri kaksipyöräisten venttiileille. Toimii paristoilla (sis. pakkaukseen).

Myynnissä AL-kaupassa. Suositushinta 27 €.

Lumilapio Snowvel

Kevyt ja kestävä lumilapio menee teleskooppivartensa ansiosta pieneen tilaan. Lapion mukana tulee kätevä canvaslaukku säilytystä varten. Paino 600 g, pituus 64-82 cm. 2 vuoden takuu.

Lisätietoja AL-kaupasta. Suositushinta 26,90 €.

Palovaroitin, Lento

Paola Suhosen suunnittelemat optiset palovaroittimet ovat designia parhaimmillaan - helppoja käyttää ja hyvännäköisiä. Palovaroittimessa ei ole pieniä nappeja, vaan koko ulkokuori toimii painikkeena, jolla voi hiljentää väärät hälytykset ja testata laitteen toimivuuden. Palovaroitin on mahdollista asentaa kattoon vain muutamassa sekunnissa 3M-tarralla.

Koko 188x184x50mm, paino 200g. Väri harmaa.

Suositushinta 29,90 €.

Värikäs setti kesäkeittiöön

Setti sisältää 4 Victorinox veitseä ja 2 Lékuén silikonikantta.

Lékuén silikonikannet sopivat minkä tahansa eri materiaalia olevan kulhon tai kattilan päälle ja sulkevat astian muovikelmua tai kattilankantta tiiviimmin. Kannen tiiviys perustuu imukuppiefektiin; painettaessa kansi astian päälle, välistä pois puristuva ilma aiheuttaa alipaineen astiaan ja imaisee kannen kiinni. Setissä kannet: musta läpinäkyvä 21 cm ja vihreä läpinäkyvä 25 cm.

Laadukkaissa Victorinox-veitsissä on värikkäät kahvat. Setissä mukana tomaattiveitsi ja kolme vihannes-/kuorimaveistä. Terät 8–11 cm.

Suositushinta 55 €.

Kylmälaukku istuimella

Tilavan kylmälaukun ja kestävän istuimen yhdistelmä. Pitää kylmät kylminä tai kuumat kuumina! Kokoontaitettava, säädettävällä kantohihnalla. Koko: 35 x Ø 30 cm. Valmistettu 600D-polyesteristä PE pinnoitteella. Kadmium- ja PVC-vapaa.

Suositushinta 29 €.

Kaksi passikoteloa ja nimilappua

Kierrätysnahkaiset Private Casen tuotteet ovat sekä suunniteltu että valmistettu Suomessa. Passikotelossa passi säilyy parempikuntoisena ja oma passi on myös helpompi erottaa mm. muiden perheenjäsenten passeista. Paketti sisältää vaaleanruskean ja -harmaan passikotelon sekä vaaleanruskean ja -harmaan nimilapun.

Lisätietoa tuotteista AL-kaupasta. Paketin suositushinta 45 €.

Bluebiit Q16 handsfree-kuuloke

Huippukevyt kuuloke, joka on erittäin helppokäyttöinen, toimintavarma sekä yhteensopiva kaikkien bluetooth-ominaisuutta tukevien puhelimien kanssa. Bluebiit Q16 tuo uutta tehokkuutta työhön ja jättää kädet aina vapaaksi. Kuuloke pysyy hyvin korvassa myös vauhdikkaassa työssä ja harrastuksissa ja pysyvyyttä voi parantaa mukana olevan korvasangan avulla.

Lisätietoa AL-kaupasta. Suositushinta 29,90 €.

Fiskars Avanti kokkiveitsi

Perinteinen leveäteräinen kokinveitsi ruostumattomasta teräksestä vihannesten pilkkomiseen ja lihan leikkaamiseen. Terän pituus 21 cm, veitsen paino 99 g.

Suositushinta 14 €.

ResQMe -turva-avaimenperä, 2 kpl

Norjassa ja Ruotsissa huippusuosittu pelastustyökalu, joka auttaa nopeasti ulos autosta hätätilanteessa. ResQMe-työkalun jousitetulla piikillä voi rikkoa auton sivuikkunan ilman voimankäyttöä. Lisäksi työkalu on varustettu terävällä teräksisellä terällä, jolla voi tarvittaessa leikata juuttuneen turvavyön. Se on kevyt ja pienikokoinen, mutta silti erittäin tehokas. Auton avaimiin liitettynä se on aina tarvittaessa käden ulottuvilla. Patentoitu tuote, valmistettu Yhdysvalloissa.

Suositushinta 19,90 €/kpl (yhteensä 39,80 €).

Palkintoja kahdella jäsenhankintapisteellä:

Jäsenmaksun hyvitys

Autoliiton jäsen voi saada oman varsinaisen jäsenyytensä suuruisen (maksimissaan 55 €) hyvityksen seuraavan kauden jäsenmaksustaan. Hyvityksen saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Varsinainen jäsen saa hyvitettyä koko seuraavan kauden jäsenmaksunsa, ja Plus-jäsenelle jää maksettavaksi seuraavan kauden jäsenmaksusta ainoastaan 50 €.

K1-katsastajien katsastuslahjakortti

Lahjakortti sisältää määräaikaiskatsastuksen sekä päästö- ja OBD-mittauksen. Kortti on voimassa sekä bensiini- että dieselautoille, myös ilman ajanvarausta tehtävissä Drive-in katsastuksissa.

Victorinox Hunter XT

Victorinoxin uusi Hunter XT -eräveitsi on suunniteltu läheisessä yhteistyössä metsästäjien kanssa ja heidän toiveistaan. Kirkkaan värinsä ansiosta veitsi on helppo löytää, jos se putoaa metsällä maahan. Veitsen toiminnot: suuri, yhdellä kädellä avautuva lukkiutuvateräinen veitsi, puusaha, nylkyveitsi ja korkkiruuvi. Tuote on myynnissä myös AL-kaupassa.

Arvo 60 €. Palkinnon saa kahdella jäsenhankintapisteellä eli kahdesta hankitusta jäsenestä.

Humantool Pilot Spot -selkätuki

Lentäjille kehitetty ergonomia sopii hyvin autoon, toimistoon tai vaikka lentomatkoille. Innovatiivisen muotoilunsa ansiosta liike jatkuu myös istuttaessa, mikä on avainasia lihasten toiminnalle, verenkierrolle ja jaksamiselle. Tuen korkeutta on helppo säätää ja se toimii hyvin myös ilman kiinnityshihnaa, mm. lentomatkoilla. Tuki on kehitetty ja valmistettu Suomessa.

Lisätietoa AL-kaupasta. Suositushinta 98 €.

DEFA SmartCharge akkulaturi

Kotikäyttöön, autoon, veneeseen kuin ammattilaiskäyttöön. DEFA SmartCharge edustaa uusinta akkulaturiteknologiaa, joka pidentää huomattavasti akun ikää. Se soveltuu kaikentyyppisten 12 voltin lyijy- AGM- ja hyytelöakkujen lataamiseen.

Moottori-lehden (11/2013) älylaturitestissä Moottorin valinta. "Todellinen autoilijan laturi".

Lue lisää AL-kaupasta. Suositushinta 74 €.

Victorinox kokkiveitsi ja paistihaarukka

Sveitsiläisen Victorinoxin Gourmet-sarjaan kuuluvien kokkiveitsen ja paistihaarukan kahvat ovat niitattua palisanteria. Kokkiveitsen pituus on 19 cm. Laadukas setti sopii erinomaisesti juhlapöytään tai lahjaksi.

Suositushinta 73 €.