Mobilia auto- ja tiemuseo | Autoliitto

Menevää menoa -näyttely Mobiliassa 1.10.2020–31.8.2021

Mobilian Autoglym Galleryyn suunniteltu pienoisnäyttely esittelee kymmenen erilaista ja harvoin nähtyä urheilullista autoa 1960–1980-luvuilta. Mukana on niin elegantteja 60-luvun avosportteja Italiasta ja Englannista kuin ruotsalaisen lentokonetehtaan Saabin näkemys normaalia menevämmästä automallista. Myös rallipoluille on aina riittänyt menoa, joten näyttelystä löytyy Lancia Delta HF Integralen ja Audi Quattron katuversiot. Amerikkalaista näkemystä menevämmistä menopeleistä näyttelyyn tuovat kaksi hyvinkin erilaista vaihtoehtoa: kiilamainen alun perin Nascar-kilpailuihin muotoiltu Plymouth Roadrunner Superbird ja urheilullinen pick-up Dodge Dakota Shelby. Näyttelyä täydentävät Hannu Pekkarisen kokoelmasta pienoismallivitriiniin valitut urheilulliset peltiautot.

Autoliiton jäsenetu:
Autoliiton/ARC Europe -kortilla 50 % alennusta yhdistelmäpääsylipusta (koskee koko perhettä).

Mobilia on Kangasalalla sijaitseva tieliikenteen alan erikoismuseo. Yhdistelmälipulla pääset teemanäyttelyyn, Rallimuseoon ja Mobilian klassikot -näyttelyyn. Rallimuseon puolella pääsee tutustumaan rallin historiaan ja testaamaan omaa vauhtia Segan rallipelillä. Eri vuosikymmenien hyvinkin erilaisia autoklassikoita löytyy Autoglym Galleryn Mobilian klassikot-näyttelystä.

Autonostalgiaa pääsee fiilistelemään vuokraamalla lyhyeksi tai pidemmäksi aikaa tuttuja autoja viime vuosikymmeniltä. Pienet autoilijat voivat kesäkaudella opetella ajamista ja liikenneturvallisuutta Rahtarit-liikennepuiston poljettavilla henkilö-, linja- ja kuorma-autoilla. Kaikkein pienimmille löytyy Hyvä Kakku -hiekkatietyömaa.

Mobilia on avoinna ympäri vuoden. Tarkista aukioloajat täältä. Show your Card! -kohde.

Kirjaudu sivulle jäsentunnuksillasi ja näet sivun alareunasta kuinka saat edun käyttöösi.

Lisätietoja Autoliiton jäsenille

Kirjaudu sisään Liity jäseneksi