Tietoa meistä

Autoliitto on vuonna 1919 perustettu yksityisautoilijoiden palvelu-, harrastus- ja edunvalvontajärjestö. Tarjoamme jäsenillemme monipuolisesti tietoa muun muassa autoilusta, liikenteestä ja matkailusta niin Suomessa kuin ulkomailla. Autoliitto on kansainvälisen autoliitto FIA:n jäsen.

Käytämme asiantuntemustamme sujuvan ja turvallisen liikkumisen edistämiseksi Suomessa. Tarjoamme testituloksia liikenteen eri osa-alueilta sekä tietoa muun muassa ajoneuvon hankintaan, taloudelliseen pitoon ja annamme jäsenillemme lainopillista neuvontaa. Matkailijoille annamme tietoa kiinnostavista kohteista ja eri maiden liikennemääräyksistä.

Autoliiton yleinen tiepalvelu auttaa kaikkia tielläliikkujia Suomessa. Autoliiton Plus-jäsenyyteen kuuluva matkanjatkamispalvelu on voimassa niin Suomessa kuin yli 40 Euroopan maassa ja Plus-jäsenille palvelut ovat veloituksettomia. Autoliitto tarjoaa myös muun muassa talviajo- ja ennakoivan ajon koulutusta sekä ikäautoilijakoulutusta. Kaikille jäsenille veloitukseton Autoliiton Ajokoulu tarjoaa henkilöauton ajokortin suorittamiseen tarvittavat oppimateriaalit verkossa teoriakoeharjoituksineen. Ajokoulu on suunniteltu erityisesti opetuslupaopetuksen tueksi.

Autoliitto tarjoaa paikallisosastojensa kautta mahdollisuuden verkostoitua ja harrastaa esimerkiksi automatkailusta tai -urheilusta kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Autoliiton julkaisema Moottori-lehti ilmestyy 11 kertaa vuodessa ja se kuuluu jäsenetuihimme. Jäsenemme saavat tuhansia alennuksia ja muita etuja Suomesta ja maailmalta.

Tilaa AL-kaupasta tuotteita jäsenhintaan.

Tilaa uutiskirjeemme täältä.

Kysy lisää, lähetä sähköpostia tai soita, henkilökuntamme palvelee mielellään.