AUTONPÄIVÄ 1.9.2018 | Autoliitto

AUTONPÄIVÄ 1.9.2018

01.09.2018

Auton Päivää on vietetty jo vuodesta 1997 lähtien, nyt jo 22. kerran. Lahden Seudun osasto vietti Auton Päivän tuttuun tapaan kertoen Autoliiton ajankohtaisesta toiminnasta, palveluista ja jäsenyydestä. Tapahtumassa oli liikenne,  liikenneturvallisuus sekä tienpäällä liikkuminen monipuolisesti esillä. Syksyisen lauantain oli juontamassa Ossi Arvela ja tapahtumassa vierailleita viihdytti pariin otteeseen stand up koomikko Matti Patronen. Autohuutokauppa, grilli ja museoautot vetivät paikalla runsaasti yleisöä. Liikenneturvan järjestämä polku- ja potkuautorata kiinnostivat perheitä. Remeo toi paikalle raskastakalustoa, jonka jäteauton toiminnot kiinnostivat eri-ikäistä yleisöä yhdessä VPK:n sammutuskaluston kanssa.

Videolla on kuvattu hidastettuna airbagin räjähtäminen. Turvatyynyn täyttäminen toteutetaan räjähdyspanoksella, jonka laukeamista ohjaa elektroninen turvatyynyn ohjainlaite. Kun ohjainlaite saa tiedon törmäyksestä törmäysantureilta, se laukaisee turvatyynyn.Yleisin turvatyynytyyppi on ohjauspyörän keskiöön sijoitettu kuljettajan turvatyyny. Melkein jokaisessa uudessa autossa on myös etumatkustajan turvatyyny, joka on sijoitettu kojelaudan sisään. Turvatyynyt laukaisee keskusyksikkö, joka on yleensä sijoitettu auton keskiosaan.

Kategoria: