AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 7 / 2019 | Autoliitto

AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 7 / 2019

Fillarikarsinnat ja -aluekisat

Haminan Aseman koululla pidettiin fillarikarsinnat. Noin 50 koululaista ajoivat tekemämme fillariradan ja suorittivat opettajan johdolla teoriakokeen. Koululta valikoitui kaksi joukkuetta aluekisoihin Vantaan Hiekkaharjun koululle. Aluekisamatka taitettiin yhdessä Kotkan Tavastilan koulun kahden joukkueen kanssa liikennöitsijä Jukka Hultmanin linja-autolla. Haminan joukkueet sijoittuivat kolmanneksi ja neljänneksi. Tavastila vei voiton ja Jalkarannan koulu Lahdesta tuli toiseksi, he menevät jatkoon SM-Fillarikisaan.

Karsintarata

Kuvassa: Olli, Reima, Dani, Nooa, Maria, Saana, Nea ja Alisa.

Huumoria ei kannata unohtaa!

Autoliiton Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu alkoi jo Olympia vuonna 1952. Paljon on vuosien saatossa autot muuttuneet. Kuka mahtaa muistaa tälläisiä autoja?

Syksy on tullut ja sen myötä pimeät illat ja aamut. Muista näkyä liikenteessä!

Kun astut ulos, myös autosta, olet jalankulkija. Silloin on hyvä näkyä, joten muista heijastin, liivi tai katso että vaatteissa on jo valmiiksi heijastavia kohtia. Pyöräillessä heijastava reppu näkyy hyvin taaksepäin. Pyöräilykypäriä on myös vilkkuvilla valoilla. Se että itse kävellessä näkee auton, ei tarkoita että autoilja näkisi sinut. Sade, katuvalojen heijastukset ja lähivalot heikentävät autoilijaa näkemästä varsinkin tummiin pukeutunutta kulkijaa. MUISTA NÄKYÄ LIIKENTEESSÄ !

HYVÄÄ SYKSYÄ, KOHTA ON PIKKUJOULUJEN AIKA!