AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 5 / 2019 | Autoliitto

AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 5 / 2019

Kesä alkaa kallistua syksyyn, kun Auton Päiväkin on jo lähellä. Haminassa Auton Päivää vietetään perjantaina 6.9. klo 11-14 Uusi Kaakon Katsastuksella osoitteessa Ansaskuja 7, Uusi-Summa. Tervetuloa!

Kesällä on ollut monia tilaisuuksia Virkistysmajalla. Virkistyspäivä, onkikisat, raittiuspiirin virkistysilta, hallituksen kokouksia ja palaverejä. Unohtamatta saunailtoja, kiukaan korjaamisia, siivoamisia ja myös telttailuja.

Virkistyspäivä

Virkistyspäivää vietettiin mökillä sunnuntaina 21.7. Paikalla oli vain kuusitoista autoliittolaista. Silti tikkakisa kilpailtiin ja kiertopokaali lähti vuodeksi Vesa Turklinille.

Tikkakisan tuloksia:

Tytöt: 1. Caro Pakkanen 16

Pojat: 1. Väinö Turklin 13

Naiset: 1. Marjo Anttila 27, 2. Kaija Sipilä 20, 3. Seija Rajala 9, 4. Erja Tolvanen 8

Miehet: 1. Vesa Turklin 30, 2. Petri Paavola 24, 3. Raimo Rikman14, 4. Jorma Lindström 9, 5. Antti Pakkanen 8

Tehtäväpolun oli laatinut Marjo. Taas olivat kysymykset vaikeita, piti tunnistaa kukkia ja muita kasveja, murresanat olivat ihmeellisiä ja vuosiluvut ja yleistieto olivat aika kesäterässä. Onneksi jokainen sai itse tarkistaa vastauksensa.

Kahvit hörpittiin ja mansikkakakkua syötiin. Saunakin lämpeni, mutta muutenkin oli ihan kiva lämmin ilma.

Vesa Turklin oli tikkakisan paras.

Onkikisat

Elokuussa ongittiin kilpaa. Paikalla oli ilahduttavan paljon väkeä. Osastotkin olivat edustettuina Kotkaa, Kouvolaa, Iittiä ja Helsinkiä myöten meidän oman osaston lisäksi.

Kouvola korjasi pokaalit ja me muut saimme vain pikkupalkintoja.

Joukkuekisa tuloksia:

1. Kouvolan Kovat (Pentti Asikainen, Raimo Pihlajamäki ja Kalevi Anttila) 691 g, 2. Asia on Pihvi (Malla Häkkinen, Jorma Jack ja Timo Domander) 519 g, 3. Nasevat (Petri Paavola, Marjo Anttila ja Kaija Sipilä) 474 g, 4. Vilkkaat Kintut (Seija Rajala, Heli Liikkanen ja Timo Koivula) 45 g, 5. Kalamestarit (Amanda, Aapo ja Elise Anttila) 18 g.

Henkilökohtaisia tuloksia:

1. Pentti Asikainen 404 g, 2. Raimo Pihlajamäki 287 g, 3. Petri Paavola 280 g, 4. Malla Häkkinen 247 g, 5. Jorma Jack 224 g.

Joukkuekisan voittajat Kouvolan Kovat.

Raittiuspiirin virkistysilta

Raittiuspiiriläisten virkistysilta oli 16.7. ja siihen oli saapunut kolmetoista osallistujaa. Tietokilpailu, tikanheitto, saunominen ja uinti oli ohjelmassa kahvin juonnin ja makkaran paiston lisäksi. Kaunis, mutta viileähkö ilta eikä ollut hyttysiäkään riesana.

Autoliitto Kotkan Meripäivillä

Heinäkuun loppupuolella olivat Kotkan Meripäivät. Siellä oli myös osastolaisia Autoliiton henkilökunnan apuna. Teemamme oli "Auto on arkeni mahdollistaja". Keräsimme vetoomukseen nimiä, myös kuplaan nimmareita. Jaoimme Moottori-lehtiä ja kerroimme Autoliitosta. Oli aurinkoisen kuumat Meripäivät, ei pilven häivää taivaalla. Kummasti se auto täyttyy vuoden edetessä nimmareista.

Yleisnäkymää, tarkkasilmäinen huomaa Autoliiton teltan kuvasta. (kuva: Kymen Sanomat)

Villen Ajo

(Kuva: Kymen Sanomat 25.8.-19)

Autoliittolaisia osallistui liikenteenohjauksiin Villen Ajossa. Ajo alkoi Haminasta ja päättyi Lemille, kiemurreltuaan Virolahden, Miehikkälän ja Luumäen kautta Särätuvalle. Ajoon osallistui lähes 80 autokuntaa.

Miksi ratissa menee hermot?

(Lähde: Kaupunkilehti Ankkuri 21.8.-19)

Peltipoliiseja tielle 26

Hyvää loppukesää!