AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 2 / 2019 | Autoliitto

AL-NETTILEHTI HAMINAN SEUDULTA NUMERO 2 / 2019

AUTOLIITON 100V-JUHLALIITTOPÄIVÄT JYVÄSKYLÄSSÄ 12.-14.04. -19

Viikonloppu alkoi jo perjantaina  musiikki- ja tanssipitoisen ohjelman kera. Lauantai aloitettiin perinteitä kunnioittaen jo 93. kerran ajettavalla Tähtiajolla.

Juhlaviikonlopun monipuolinen ohjelma sisälsi muun muassa Autoliiton hallituksen puheenjohtaja Martti Merilinnan esittelemänä otantoja Autoliiton 100-vuotishistoriikista, liikennelääketieteen emeritusprofessorin, Timo Tervon juhlapuheen, tietoa Autoliiton ajankohtaisista edunvalvonta-asioista sekä kehityshankkeista. Ohjelmassa oli lisäksi myös keskustelua ikäautoilijoiden kohtaamista haasteista, Toyota Gazoo Racingin ja AL-Sportin kummikuljettajien kuulumisia, palkitsemisia sekä huomionosoitusten jakoa.

Lauantain iltajuhlassa nautittiin  musiikki- ja tanssiesityksistä ja illan päätteeksi Paula Koivuniemi orkestereineen viihdytti juhlaväkeä.

Jyväskylän kaupungin tervehdyksen toi kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Riitta Mäkinen. Mieliinpainuvimman tervehdyksen juhlaliittopäiville toi Autoliittoa hivenen vanhempi, vuonna 2018 100 vuotta täyttänyt Autoliiton Tikkakosken osaston ensimmäinen puheenjohtaja, Martti Mäkinen. Juhlavuutta ja arvokkuutta tapahtumaan oli omalta osaltaan luomassa molempina päivinä upeasti esiintynyt Mieskuoro Sirkat. (Lähde: teksti ja kuvat Autoliitto ry.)

Autoliiton kultainen ansiomerkki: Tuula Ernvall (vas. AL Turku), Markku Lehisto (AL Helsinki), Esa Lohiniva ( AL Kemi), Teijo Poutanen (AL Luoteis-Uusimaa), Urpo Räsänen (AL Kuopio) ja Kaija Sipilä (AL Hamina).

Virkistysmajalla remonttia

Virkistysmajalla saunaan on hommattu uusi kiuas lämminvesivaraajalla. Puucee on saannut rappusen. Polttopuita saapui iso traktorikuormallinen puheenjohtajan toimesta. Pitäkää huolta ympäristöstä ja siisteydestä käydessänne mökillä. Hyvää saunomiskesää kaikille ja muistakaa merkitä käynnit saunavihkoon.

Liikenneturva muistuttaa motoristeista

Peurakolarien riski kasvanut

Peurojen määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti, mikä näkyy riistaliikenneonnettomuuksien määrissäja vakuutusyhtiöiden korvaamien eläintörmäysvahinkojen nopeana kasvuna. Vakuutusyhtiö Ifin tilastoista selviää, että autoilijan riski törmätä eläimeen on kasvanut Etelä-Suomessa kolmessa vuodessa lähes 50 prosenttia ja Keski-Suomessakin noin 30 prosenttia. (Lähde: Maaseudun Tulevaisuus 3.5.-19)

TIETOA PELASTUSKORTISTA

Pelastuskorttia säilytetään kuskin aurinkolipan taskussa, sieltä se löytyy. Tuulilasin alakulmaan liimataan tarra, joka kertoo, että autossa on pelastuskortti.

HYVÄÄ KESÄÄ JA NAUTTIKAA VIRKISTYSMAJAN SUOMISTA MAHDOLLISUUKSISTA!