Kaikki ajankohtaiset

Kuvia pikkujouluista ja katsaus vuoteen 2023

19.12.2023, klo 13.31

AL-Härmän puheenjohtaja Heli Hietalan puhe 16.12.2023 palkintojenjaossa.

Hyvät Autourheilun Ystävät ja Kutsuvieraat !
Minulla on ilo toivottaa teidät kaikki tervetulleeksi Osastomme
pikkujouluun, sekä kauden päätöstilaisuuteen. Takana on osaston 57. toimintavuosi.
Menestystä on tullut tänäkin vuonna useassa lajissa.

Suomenmestaruus, sekä Cup mitaleita, Jääradan Supercar luokan SM-kultaa Jere Kalliokoski, sekä RX-Masters sarjan SuperCar 1. Rata SM-kultaa Juho Siekkinen, Jääradan, sekä Rallicrossin V1600 luokassa

SM- hopeaa Elias Kalliokoski, Crosskart SM- pronssia JesperRantanen, Jäärata SM- hopeaa Juha-Pekka Pesonen, JM SM-hopeaaPetri Kumpula, sekä Talvimestaruus voitto, Rallin SM-pronssia Juuso ja
Juho Lammi, Rallisprint SM- pronssia, sekä Juniorimestaruus-sarjan SM-hopeaa Valtteri Koski, Ajotaidon SM-hopeaa taiteillut Emilia Alasaari, hän ajoi myöskin Pellon naisten luokan kakkoseksi, sekä
Naisten SM-Luokan 7. Ajotaidon SM-pronssia Seija Yliketola. Jäärata Crosskart luokassa CUP-kultaa Joona Ojala. Endurance CUP-hopeaa MMR-Team.
JM nuorten luokassa Miko Vähälummukka ajoi Asfalttikunkun ja Poikkinainti ajojen voittoon. Nuorten luokassa menestyksekkäästi kilpailivat myös Riku Suutarinen, Aleksi Myllyaho, Antti Nukala, Lauri
Syväjärvi, Konsta Mäkinen, Aatu Luoma, Veeti Heikkilä, sekä Sanni Ylinen.

Nuorissa on tulevaisuus sanotaan, Minea Rantanen, Peetu Valkonen Crosskarteissa, Kartingissa Juho Vähämäki, Aleksi, sekä Kaarlo Lejon ovat osoittaneet hienoa lahjakkuutta omissa lajeissaan.

Jokamiesluokan SM-Liigan Kultaa voittaneessa Team Jarkan Maansiirto joukkueessa ajoi osastostamme Janne Alasaari ja Petri Kumpula. AL-Härmän Maanrakennus Kujala / Autio joukkue sijoittui hienosti kuudenneksi. Lisää muista hyvistä sijoituksista eri lajeissa palkitsemisten yhteydessä.

Nämä muutamat esimerkit osoittavat jälleen Osastomme jäsenten innostuksen ja sitoutumisen kyseisiin autourheilu lajeihin.

Vuonna 2023 järjestetyt kilpailut, toukokuussa Autosuunnistus harjoituskilpailu, heinäkuussa Autohuolto Norjamäki Häjyylyajot, elokuussa Karting Pohjanmaa Cup, sekä syyskuussa Karkki Erkki
Härmä JM. Kesäkuussa järjestimme valtakunnalliset Tiepalvelupäivät täällä Härmän
Kylpylässä. Toimitsijat ovat osallistuneet muiden seurojen kilpailuihin.Toimitsijapula näkyy edelleen, alueemme seurojenvälinen yhteistyö ja sen kehittäminen onkin välttämätöntä tulevaisuuden kannalta.
Hallituksen syyskokouksessa erovuoroiset Harri Vilpakka ja Pauli Laakso eivät jatka, kiitänkin heitä osaston eteen tehdystä työstä. Uutena jäsenenä Hallitukseen valittiin Tauno Keisala.

Osaston jäsenmäärä viimeisen päivityksen mukaan on 1036 henkilöä, heistä kilpailijalisenssin omaavia n. 250. AL-Härmän osasto palkittiin Autoliiton valtakunnallisessa toimintapistekilpailussa keskisuurten osastojen sarjassa edellisvuosien tapaan ykköspalkinnolla. Tulevana vuonna siirrymme suurten osastojen
luokkaan, koska osaston jäsenmäärä ylitti 1000 henkilöä.

Tuleva vuosi uudet haasteet.
Neljäs rata-alueen kehittämishanke jatkuu. Hiekkatäyttö tehty, sekä mursketta levitetty suodatinkankaan päälle. Alkuvuonna homma jatkuu uuden osan pintamaan poistolla radan viereisiltä osilta. Ratahanke 4 on oltava valmiina ensi vuoden loppuun mennessä. Tässä vaiheessa muistutan Autoliiton AL-Sport kummikuljettajaksi haku vuodelle 2024 on menossa, Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18- 28 vuotias Autoliiton jäsen, olet ollut autourheilustipendin piirissä kaksi vuotta ja kilpailet Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

Tiedotusta tullaan jatkamaan, Osaston toimintaan liittyvää tiedottamista jatketaan medioille ja Osaston omille netti- ja facebook-sivuille. Tiedotteissa esittelemme myös Osastomme toimitsijoita ja kilpailijoita
tilanteen mukaan, kuitenkin, että kaikilla olisi mahdollisuus olla esillä, jos niin haluaa. Kaiken tämän tavoitteena on AL Härmän ja AL Sport-nimien näkyminen enemmän, sekä autourheilulajien tuominen tutuksi alueemme väestölle.

Nyt haluankin kiittää Yhteistyö-kumppaneita, kilpailijoita, sekä toiminnassa mukana olleita henkilöitä kuluneesta vuodesta. Toivotan kaikille viihtyisää Pikkujoulu iltaa, sekä menestystä vuodelle 2024.
KIITOS !

AL-Härmä palkitut 2023 Petri Kumpula, 1 Kuva Vesa Rauhala
AL Härmä palkitut vas. Jesper Rantanen, Elias Kalliokoski, Heikki Pörsti, Joona Ojala, Kuva Vesa Rauhala
AL-Härmän palkitut Juuso oik ja Juho Lammi, 1 Kuva Vesa Rauhala