Kaikki ajankohtaiset

Kosket kovassa vauhdissa Kaustisella

22.2.2023, klo 09.04
Helmikuun 4. päivä ajettiin Suomen Autourheiluliiton alaisen R-Rallicupin osakilpailu Kaustisella. Kaustinen ralli paikkana oli ihan uusi. Kortesjärveläinen Jari Koski kartanlukijanaan poikansa Riku Koski ajoivat takavetoisella F-ryhmän BMW:llä yleiskilpailun toiseksi. Voittaja ajoi 9,3 sekuntia nopeammin nelivetoisella Mitsubishilla ja tutustui reittiin eli ajoi nuotista. Kosket osallistuivat luokkaan, jossa ei tutustuttu reittiin. Luokkavoitto irtosi minuutin ja 43 sekunnin erolla. Kokenut kilpailija kehui järjestelyjä.

-On tässä vuosien aikana muutama kilpailu tullut koettua. Vaikka olimnme näinkin lähellä kotimaisemia ja työmme puolesta olemme ajaneet autolla Kaustisen ympäristössä, niin kisassa olleet tiet oli meille uusia. Järjestelyt olivat kaikin puolin huippuluokkaa. 11 pistettä, Jari Koski kehui.
-Ajoimme viidestä erikoiskokeesta kaksi ensimmäistä huonommilla renkailla, kun vauhti riitti, niin laitettiin alle parempaa pyörää ja tie alkoi maistumaan vielä paremmin, AL-Härmää edustava Koski jatkoi. Kosken perheen kuopus Valtteri Koski ajoi luokkavoitton V1600-autojen luokassa. AL-Härmän edustajista rallin maaliin ajoivat myös Pasi Huhtala-Tauno Keisala ollen luokkansa viides. Juhani Luoma pokkasi oman luokkansa kakkostilan.
Teksti: Vesa Rauhala
Kuvissa: Koski Racing kuskit palkintoineen vas. Arto Ala-Kokkila, Valtteri Koski, Jari Koski ja Riku Koski. Oikean puoleisessa Riku ja Jari Koski pyttyineen. Kuvat: Koski Racing.