Camping Key Europe, eli Pohjoismainen leirikortti on perhekohtainen kortti, jolla nopeutetaan majoittujien asiointia leirintäalueiden vastaanotossa. Kortin haltijoille myönnetään leirintäalueilla ja lomakylissä etuja leirintämaksuista, mökkimajoituksesta ja oheispalveluista.

Camping Key Europe

Kortti käy Suomen lisäksi 19 Euroopan maassa:

Ruotsi, Norja, Tanska, Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Kreikka, Kroatia, Latvia, Luxemburg, Portugali, Ranska, Saksa, Slovenia, Sveitsi ja Unkari.

Voimassa olevaan Camping Key Europe -korttiin sisältyy leirintämaksuluotto, joten voit maksaa leirintämaksusi vasta alueelta pois lähtiessä. Luotto koskee vain leirintämaksua ja mökkivuokrat maksetaan yleensä alueelle saavuttaessa.

Tietoja Suomen leirintäalueista saat osoitteesta www.camping.fi. Mikäli olet jo matkalla, poimi mukaasi leirintäalueelta tai matkailutoimistosta ilmainen Camping in Finland -esite. Siitä löytyvät mm. kartta, leirintäalueiden yhteys- ja hintatiedot sekä Camping Key Europe -kortilla myönnettävät edut.

Miten Camping Key Europe -korttia haetaan?

Paikan päällä asioitaessa on oltava mukana henkilötodistus, josta tarkistetaan hakijan tiedot. Saat heti mukaasi väliaikaisen kortin, ja varsinainen kortti tulee postitse kotiin noin kuukauden kuluttua. Väliaikaista korttia voi käyttää tällä välin leirintämatkoilla.

Postitse anottaessa ilmoita seuraavat tiedot Autoliiton toimistoon Helsinkiin:

• etu- ja sukunimi
  • syntymäaika
  • osoite
  • postinumero ja – toimipaikka

Tiedot voi ilmoittaa joko puhelimitse 09 7258 4458 ja 09 7258 4400, tai sähköpostilla osoitteeseen matkailu@autoliitto.fi. Ilmoita myös samalla oletko maksanut Camping Key Europe -kortin etukäteen verkkopankin kautta vai haluatko kortin postiennakolla. Väliaikainen kortti postitetaan aina ensin ja varsinainen kortti tulee postitse kotiin noin kuukauden kuluttua. Väliaikaista korttia voi käyttää tällä välin leirintämatkoilla.

Toimitusaika on noin 1 viikko ja se ei sisällä postipäiviä. Käsittelyaika alkaa siitä, kun hakemus on vastaanotettu Autoliiton toimistolla.

Mikäli omistat jo Camping Key Europe –kortin, voit tilata Autoliitosta vain vuositarran. Ilmoita tällöin tilauksen yhteydessä, että tilaat vuositarran jo olemassa olevaan korttiin.

Maksutavat

Camping Key Europe -kortin voi maksaa suoraan verkkokaupassa. Tilaukseen lisätään automaattisesti 2 euron postikulut. Siirry kauppaan tästä.

Voit tilata kortin myös postiennakolla. Huomioithan, että postiennakko toimii ainoastaan Suomessa. Postiennakon toimituskulut ovat noin 7 euroa.

Käteinen, pankkikortti sekä luottokortti paikanpäällä asioitaessa.

Hinta on 16 euroa.

Mistä Camping Key Europe -kortin saa?

Autoliitto
Hämeentie 105 A
00550 Helsinki

Huomioithan, että Camping Key Europe –korttia voi anoa ainoastaan Helsingin toimistosta.

09 7258 4458 tai