Camping Key Europe | Autoliitto

Camping Key Europe, eli Pohjoismainen leirikortti on perhekohtainen kortti, jolla nopeutetaan majoittujien asiointia leirintäalueiden vastaanotossa. Kortin haltijoille myönnetään leirintäalueilla ja lomakylissä etuja leirintämaksuista, mökkimajoituksesta ja oheispalveluista.

Camping Key Europe

Kortti käy Suomen lisäksi 19 Euroopan maassa:

Camping Key Europe -kortti hyväksytään jo 20 Euroopan maassa noin 3000 leirintäalueella: Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Kreikka, Kroatia, Latvia, Luxemburg, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska ja Unkari. Korttiin sisältyvä vakuutus on lisäksi voimassa Turkissa ja Marokossa.

Voimassa olevaan Camping Key Europe -korttiin sisältyy leirintämaksuluotto, joten voit maksaa leirintämaksusi vasta alueelta pois lähtiessä. Luotto koskee vain leirintämaksua ja mökkivuokrat maksetaan yleensä alueelle saavuttaessa.

Tietoja Suomen leirintäalueista saat osoitteesta www.camping.fi. Mikäli olet jo matkalla, poimi mukaasi leirintäalueelta tai matkailutoimistosta ilmainen Camping in Finland -esite. Siitä löytyvät mm. kartta, leirintäalueiden yhteys- ja hintatiedot sekä Camping Key Europe -kortilla myönnettävät edut.

Miten Camping Key Europe -korttia haetaan?

Paikan päällä asioitaessa on oltava mukana henkilötodistus, josta tarkistetaan hakijan tiedot. Asiakas saa heti käyttöönsä mobiilin Camping Key Europe -kortin ja halutessaan voi tilata myös muovisen kortin. Muovinen kortti toimitetaan kotiosoitteeseen noin kuukauden kuluessa.

Netin kautta anottaessa ilmoita seuraavat tiedot Autoliiton toimistoon Helsinkiin:

• etu- ja sukunimi
  • syntymäaika
  • osoite
  • postinumero ja – toimipaikka
  • puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • tilaatko mobiili- vai muovikortin?

Tiedot voi ilmoittaa myös puhelimitse 09 7258 4458 ja 09 7258 4400. Maksa tilaus AL-kaupassa täällä.

Kun olemme vastaanottaneet maksun ja tarvittavat tiedot, aktivoimme Camping Key Europe -kortin noin 1 viikon sisällä.

Jos tilasit mobiilikortin, saat aktivoinnin jälkeen omaan sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen, jossa on linkki "lataa tästä käyttöösi heti voimassa oleva CKE-kortti". Linkistä voit ladata mobiilikortin, joka on heti voimassa.

Jos tilasit muovikortin, toimitetaan se kotiosoitteeseen noin 1 kuukauden kuluttua aktivoinnista. Tilatessasi muovisen kortin saat myös käyttöösi mobiilikortin maksutta, vahvistus tulee sähköpostiin, kuten yllä.

My Camping Key -applikaatio

Voit myös ladata puhelimeesi Google Play tai App Store -kaupasta "My Camping Key" applikaation. Suosittelemme lataamaan applikaation jos lähdet matkalle Suomen ulkopuolelle. Lataamisen jälkeen applikaatio kysyy kortin numeroa, sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. Mobiilissa CKE-kortissa, muovikortissa ja "My Camping Key" apissa olevassa kortissa on sama korttinumero (16 numeroa).

Maksutavat

Camping Key Europe -kortin voi maksaa suoraan verkkokaupassa. Siirry kauppaan tästä.

Käteinen, pankkikortti sekä luottokortti paikanpäällä asioitaessa.

Hinta on 16 euroa.

Mistä Camping Key Europe -kortin saa?

Autoliitto
Hämeentie 105 A
00550 Helsinki

Huomioithan, että Camping Key Europe –korttia voi anoa ainoastaan Helsingin toimistosta.

09 7258 4458 tai
09 7258 4400 / matkailu