Volkswagen Caddy 2015 | Autoliitto

Olet täällä

Volkswagen Caddy 2015

TEST 2015
Aikuisten turvallisuus
84
Lasten turvallisuus
78
Jalankulkijoiden turvallisuus
58
Turvallisuus-järjestelmät
68

aikuismatkustajien suoja 32,1 pistettä (84 %)
lapsimatkustajien suoja 38,3 pistettä (78 %)
jalankulkijan suoja 21,0 pistettä (58 %)
turvavarusteet 8,8 pistettä (68 %)

Volkswagen Caddy sai tulokseksi 4 tähteä

Volkswagen Caddyn turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei

Polviturvatyyny: ei
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kuljettaja, etumatkustaja
Isofix-kiinnikkeet turvaistuimille: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan. Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettaja sai hyvän suojan kaikille muille vartalonosilleen, paitsi rintakehälle, jonka suoja oli riittävä. Takamatkustaja sai riittävän suojan niskalleen ja rintakehälleen ja hyvän suojan päälleen sekä lantion ja reisien alueelle.

Sivutörmäystestissä kaikki vartalonosat saivat hyvän suojan ja Caddy sai täydet pisteet.

Tätä voimakkaammassa pylvästestissä suoja vaihteli hyvän ja riittävän välillä. Pylvästestissä liukuoven ja b-pilarin väliin syntyi rako, mikä aiheutti pistemenetyksen.

Sekä etuistuimet ja pääntuet että takaistuimet suojasivat hyvin peräänajon aiheuttamaa piiskaniskuvammaa vastaan. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä on lisävaruste, minkä vuoksi sen toimintaa taajamanopeuksilla, joilla useimmat piiskaniskuvammat syntyvät, ei arvioitu.

Lapsimatkustajien suoja

Caddy sai täydet pisteet 1,5-vuotiasta lasta simuloivalle nukelle kolaritesteissä antamastaan suojasta. Testissä tämä nukke istui selkä menosuuntaan asennetussa iSize-turvaistuimessa, joka oli tuettu tukijalalla lattiaa vasten. Jos tukijalka nojaa lattian alla olevaa säilytystilaa vasten, kuten Caddyssa, Volkswagen suosittelee täyttämään tilan, jotta turvaistuimen tukijalka saa riittävän tuen. Euro NCAP:n testissä käytettiin säilytystilan täytettä. Etutörmäyksessä 3-vuotiasta lasta simuloivan nuken eteenpäin suuntautuva liike ei ollut liiallista, vaikka niskaan kohdistui hieman liian kovia voimia.

Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin istuimelle voidaan asentaa selkä menosuuntaan asennettava lastenistuin. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, joita varten autoon on suunniteltu kiinnikkeet, saa asennettua tarkoituksenmukaisesti.

Jalankulkijan suoja

Puskuri sai täydet pisteet jalankulkijan jaloille antamastaan suojasta. Lantion saama suoja oli puolestaan lähes kauttaaltaan heikko. Konepelti ja tuulilasi suojasivat jalankulkijan päätä valtaosin riittävästi tai vähäisesti.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä ja etuistuimien turvavyömuistuttimet ovat vakiovarusteita. Toisella ja valinnaisella kolmannella penkkirivillä ei ole turvavyömuistuttimia. Automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän odotetaan olevan useimmissa myydyissä Caddyissä, joten se otettiin huomioon arvostelussa. Järjestelmä toimi hyvin Euro NCAP:n testeissä. Myös auton enimmäisnopeudensäädin on lisävaruste. Sen odotetaan niin ikään oleva riittävän monessa myydyssä autossa. Kaistavahtia ei ole saatavilla.

Jaa muillekin