Subaru Levorg

aikuismatkustajien suoja 35,0 pistettä (92 %)
lapsimatkustajien suoja 41,0 pistettä (83 %)
jalankulkijan suoja 31,7 pistettä (75 %)
turvavarusteet 8,3 pistettä (68 %)

Subaru Levorg sai tulokseksi 5 tähteä

Subaru Levorgin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja

Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan. Kuljettajan rintakehä sai vähäisen suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan muut vartalonosat saivat hyvän suojan paitsi rintakehä, jonka suoja oli riittävä. Takamatkustajan rintakehän suoja oli vähäinen.

Sivutörmäystestissä Levorg suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai testistä täydet pisteet.

Sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä kaikki muut vartalonosat saivat hyvän suojan paitsi rintakehä, jonka saama suoja oli riittävä.

Peräänajotestissä etuistuimet ja pääntuet sekä takaistuimet suojasivat hyvin piiskaniskuvammalta. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tuo piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksilla, joilla piiskaniskuvammoja aiheuttavat kolarit usein tapahtuvat.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä 6-vuotiasta simuloivan testinuken niskaan ja rintakehään kohdistui hidastusvoimia, joiden perusteella niskan suoja arvioitiin vähäiseksi ja rintakehän suoja heikoksi. 10-vuotiasta simuloivan nuken kaikki vartalonosat saivat hyvän suojan paitsi niska, jonka suoja oli riittävä.

Sivutörmäystestissä molemmat nuket saivat hyvän suojan.

Levorgissa on järjestelmä, joka kytkee etumatkustajan turvatyynyn pois käytöstä automaattisesti, jos tälle paikalle asennetaan esimerkiksi selkä menosuuntaan asennettava turvaistuin. Järjestelmä vastasi Euro NCAP:n vaatimuksia ja sai siitä pisteet.

Kaikki turvaistuimet, joita varten autossa on kiinnikkeet, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Jalankulkijan suoja

Konepelti suojasi jalankulkijan päätä valtaosin hyvin tai riittävästi. Sen etureunassa ja tuulilasin pilareiden kohdalla suoja oli heikompi.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille vaihteli heikosta hyvään, kun taas lantion saama suoja oli hyvä kaikissa testatuissa kohdissa.

Jalankulkijat tunnistava automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä on vakiovaruste. Järjestelmä esti törmäyksiä tai auttoi vähentämään niiden vaikutusta useissa testauksissa.

Turvavarusteet

Autossa on kaikkien paikkojen turvavyömuistuttimet vakiovarusteena. Kaistavahti varoittaa kuljettajaa, jos auto ajautuu kaistalta pois ja ohjaa sen hallitusti takaisin kaistalle.

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin maantienopeuksilla ja onnistui joissakin testitapauksissa estämään kokonaan kolareita.

Kokonaisarvio:

5/5 tähteä

Auton tiedot

  • Testausvuosi:

    2016
  • Auton valmistaja:

    Subaru
  • Malli:

    Levorg
  • Autoluokat:

    Perheautot

Arvio:

  • Aikuisten turvallisuus:

    0%
    92%
    100%
  • Lasten turvallisuus:

    0%
    83%
    100%
  • Jalankulkijoiden turvallisuus:

    0%
    75%
    100%
  • Turvallisuusjärjestelmät:

    0%
    68%
    100%