Renault Trafic 2015 | Autoliitto

Olet täällä

Renault Trafic 2015

TEST 2015
Aikuisten turvallisuus
52
Lasten turvallisuus
91
Jalankulkijoiden turvallisuus
53
Turvallisuus-järjestelmät
57

aikuismatkustajien suoja 19,1 pistettä (52 %)
lasten suoja 45 pistettä (91 %)
jalankulkijan suoja 16,1 pistettä (53 %)
turvavarusteet 4 pistettä (57 %)

Renault Trafic sai tulokseksi 3 tähteä

Renault Traficin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: Kuljettajalla vakiona, etumatkustajalla vakiona/lisävarusteena
Päätä suojaava turvaverho: Lisävaruste
Sivuturvatyynyt: Lisävaruste
Kuljettajan polviturvatyyny: Ei
Turvavöiden esikiristimet: Kuljettajalla vakiona ja etumatkustajalla lisävaruste
Turvavöiden voimanrajoittimet: Kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: Kuljettajalla
Isofix-kiinnikkeet turvaistuimille: 2. rivin reunapaikoilla

 

Renault Trafic ja Opel Vivaro ovat identtisiä autoja. Euro NCAP testasi Renault Traficin.

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Etumatkustajan turvatyyny on vakiovaruste pikkubussimalleissa, mutta koska se on pakettiautoksi rekisteröidyissä lisävaruste, sitä ei huomioitu testissä. Testinuket osoittivat, että etumatkustaja saa vain vähäisen suojan rintakehälleen ja että ohjauspylväs ja kojelauta aiheuttivat loukkaantumisriskin sekä kuljettajan että etumatkustajan polville ja reisille. Sivutörmäystestissä auto sai täydet pisteet hyvästä suojasta kaikille vartalonosille.

Koska päätä suojaava turvaverho on lisävaruste, Trafic ei täyttänyt pylvästestin vaatimuksia. Etuistuimet antoivat vain vähäisen suojan ja takaistuimet huonon suojan peräänajoa seuraavaa piiskaniskuvammaa vastaan.

Lapsimatkustajien suoja

Trafic sai täydet pisteet suojasta 1,5- ja 3-vuotiasta lasta simuloiville nukeille. Etutörmäystestissä kasvot menosuuntaan istuneen 3-vuotiasta simuloineen nuken pään liike ei ollut liiallista. Sivutörmäyksessä molemmat nuket pysyivät hyvin paikoillaan turvaistuimissaan, mikä ehkäisee pään osumista auton rakenteisiin. Testiautossa ei ollut lisävarusteena saatavaa etumatkustajan turvatyynyä. Mikäli turvatyyny on asennettu, sen voi kytkeä pois päältä, mikä mahdollistaa selkä menosuuntaan asennettavan turvaistuimen käytön tällä paikalla. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä sai tästä pisteet.

Jalankulkijan suoja

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli paikoin hyvä ja paikoin vähäinen. Konepellin etureunan testiä ei suoriteta tämän kokoluokan autoille. Konepelti suojasi jalankulkijan päätä valtaosin riittävästi. Suoja oli heikko tai huono lähinnä konepellin jäykkien kulmien ja tuulilasin pilareiden kohdalla.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä on vakiovaruste. Ainoastaan kuljettajan paikalla on turvavyömuistutin. Kuljettajan asettaman enimmäisnopeuden säädin on vakiovaruste pikkubusseissa ja lisävaruste pakettiautoissa. Järjestelmää ei huomioitu arvostelussa.

Jaa muillekin