Renault Trafic 2012 | Autoliitto

Olet täällä

Renault Trafic 2012

TEST 2012
Aikuisten turvallisuus
58
Lasten turvallisuus
79
Jalankulkijoiden turvallisuus
28
Turvallisuus-järjestelmät
14

aikuismatkustajien suoja 21 pistettä (58 %)
lasten suoja 39 pistettä (79 %)
jalankulkijatörmäys 8 pistettä (28 %)
turvavarusteet 1 pistettä (14 %)

Renault Trafic sai tulokseksi 2 tähteä

Renault Traficin varusteluun kuuluu kuljettajan etuturvatyyny. Etumatkustajan turvatyynyn asennusmäärävaatimukset eivät vastaa Euro NCAPin vaatimuksia. Kuljettajan ja etumatkustajan turvavöissä on esikiristimet sekä voimanrajoittimet, ja kuljettajan paikalla on turvavyömuistutin. Takaistuimien reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet ja top tether -ankkurointi turvaistuimille.

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Testinuket saivat yhtä hyvän suojan, vaikka etumatkustajan turvatyynyä ei ollut asennettu. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Kojelauta aiheuttaa kuitenkin loukkaantumisriskin erikokoisille ja eri asennoissa istuville. Sivutörmäystestissä Trafic sai täydet pisteet. Pylvästestiä ei tehty, sillä Traficissa ei ole päätä suojaavia turvatyynyjä. Istuin ja pääntuki antoivat huonon suojan peräänajoa seuraavaa piiskaheilahdusta vastaan.

Lasten suoja

Törmäystesteissä Trafic sai täydet pisteet 3-vuotiasta simuloivan nuken saamasta suojasta. 3-vuotiasta esittävä nukke pysyi hyvin paikoillaan kasvot menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa. Sivutörmäystestissä sekä 3-vuotiasta että 1,5-vuotiasta lasta simuloivat nuket pysyivät hyvin paikoillaan, mikä estää tehokkaasti pään osumista auton rakenteisiin.

Etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois, jolloin istuimella voidaan käyttää myös selkä menosuuntaan asennettavaa lastenistuinta. Katkaisijan merkintä ja mittariston merkkivalo eivät anna selvää ja yksiselitteistä kuvaa turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä ei saanut pisteitä.

Jalankulkijatörmäys

Puskuri suojasi huonosti jalankulkijan jalkoja kaikissa testatuissa kohdissa eikä saanut yhtään pistettä. Konepellin etureunan arviointia ei voitu tehdä keulan korkeuden ja muodon vuoksi. Aikuisen ja lapsen pään iskukohdissa konepellin antama suoja oli valtaosin huono tai vähäinen. Vain muutama kohta tarjosi hyvän suojan.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä ei ole vakiovaruste tarpeeksi monessa Trafic-mallissa. Se ei siksi vastaa Euro NCAPin asennusmäärävaatimuksia, joten sitä ei arvioitu. Kuljettajan istuimen turvavyömuistutin on vakiovaruste. Kuljettajan asettaman huippunopeuden säädin on lisävaruste, eikä se vastaa Euro NCAPin asennusmäärävaatimuksia.

Jaa muillekin