Autoliiton tiepalvelu - hinausauto auttaa tien päällä

Peugeot 207 2006

etutörmäys 15 (94%)
sivutörmäys 17 (94%)
turvavöiden muistutusjärjestelmä 3
kaikkiaan 35 pistettä
jalankulkijatörmäys 19 (53%)
lasten suoja 37 (76%)

Peugeot 207 sai täydet viisi tähteä kuljettajan ja etumatkustajan turvallisuudesta. Lapsimatkustajan turvallisuudesta autolle annettiin neljä tähteä viidestä, ja jalankulkijaturvallisuudesta kolme tähteä neljästä.

207:ssa oli varusteena kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset turvatyynyt, sivutörmäystyynyt, päätä suojaavat turvatyynyt sekä edessä istuvien turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet. Takaistuimen reunapaikoilta löytyivät Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten. Peugeotissa oli myös ABS-jarrut sekä etu- ja takapenkin turvavyömuistuttimet.

Peugeot sai kiitosta täydestä viidestä tähdestä kuljettajan ja etumatkustajan turvallisuudessa. Auton puskurin suunnittelu ja käyttäytyminen täyttivät myös Euro NCAP:n vaatimukset. Huomautuksen auto sai kojelaudasta, joka törmäyshetkellä kuormitti liikaa kuljettajan polvia ja reisiä. Vaikka etumatkustajan turvatyynyn pystyi kytkemään pois päältä, ei tätä kerrottu tarpeeksi selvästi autossa olleessa varoitustekstissä. Huomautettavaa 207 sai myös takaistuimen Isofix-kiinnikkeistä, joiden sijaintipaikkaa ei oltu merkitty riittävän selkeästi.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet euroncap.com sivuilta.

Auton tiedot

• Testausvuosi: