Opel Insignia

aikuismatkustajien suoja 35,5 pistettä (93%)
lapsimatkustajien suoja 42,0 pistettä (85%)
jalankulkijan suoja 32,8 pistettä (78%)
turvavarusteet 8,4 pistettä (69%)

Opel Insignia sai tulokseksi 5 tähteä

Opel Insignian turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja, lisävarusteena takamatkustajien paikoilla
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja, lisävarusteena takamatkustajien paikoilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kuljettaja, etumatkustaja, lisävarusteena takamatkustajien paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla, lisävarusteena etumatkustajan paikalla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan ja takamatkustajan rintakehän suoja oli riittävä ja muiden elintärkeiden vartalonosien suoja hyvä.

Sivutörmäystestissä ja sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä Insignia suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai täydet pisteet.

Peräänajotestissä etuistuimet ja pääntuet suojasivat piiskaniskuvammoilta hyvin. Takaistuinten suoja piiskaniskuvammoilta oli vähäistä. Insignian automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksilla.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä 10-vuotiasta simuloivan testinuken niskan suojaus oli vähäistä, mutta muiden vartalonosien suoja hyvä. Kuusivuotiasta simuloivan testinuken suoja oli joko hyvä tai riittävä kaikille vartalonosille.

Sivutörmäystestissä suoja oli hyvä tai riittävä kummankin nuken kaikille vartalonosille. Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Jalankulkijan suoja

Insigniassa on aktiivinen konepelti, joka nousee järjestelmän tunnistaessa törmäyksen jalankulkijaan ja tekee siten tilaa konepellin ja moottorin kovien osien väliin. Järjestelmä toimi hyvin eri nopeuksilla ja erikokoisiin jalankulkijoihin osuessa. Konepelti suojasi jalankulkijaa hyvin tai riittävästi koko konepellin alueella.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli valtaosin hyvä, mutta lantion suoja vaihteli hyvästä huonoon.

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee niin jalankulkijat kuin toiset ajoneuvot ja toimi testeissä hyvin.

Turvavarusteet

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä onnistui estämään tai ehkäisemään törmäykset maantienopeuksilla tehdyissä testeissä. Insigniassa on kuljettajan asettama nopeudenrajoittin sekä aktiivinen kaistavahti.

Kokonaisarvio:

5/5 tähteä

Auton tiedot

  • Testausvuosi:

    2017
  • Auton valmistaja:

    Opel
  • Malli:

    Insignia
  • Autoluokat:

    Perheautot

Arvio:

  • Aikuisten turvallisuus:

    0%
    93%
    100%
  • Lasten turvallisuus:

    0%
    85%
    100%
  • Jalankulkijoiden turvallisuus:

    0%
    78%
    100%
  • Turvallisuusjärjestelmät:

    0%
    69%
    100%