Mitsubishi L200 2015 | Autoliitto

Olet täällä

Mitsubishi L200 2015

TEST 2015
Aikuisten turvallisuus
81
Lasten turvallisuus
84
Jalankulkijoiden turvallisuus
76
Turvallisuus-järjestelmät
64

aikuismatkustajien suoja 31,0 pistettä (81 %)
lapsimatkustajien suoja 41,4 pistettä (84 %)
jalankulkijan suoja 27,7 pistettä (76 %)
turvavarusteet 8,3 pistettä (64 %)

Mitsubishi L200 sai tulokseksi 4 tähteä

Mitsubishi L200:n turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: edessä ja takana
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei

Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Isofix-kiinnikkeet turvaistuimille: takaistuimen reunapaikoilla

 

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamo ei säilyttänyt muotoaan etutörmäyksessä. Lattiaan tuli repeämä kuljettajan istuimen kohdalle, lattia vääntyi huomattavasti etumatkustajan takana ja oven alakarmin ja C-pilarin (matkustamon takimmaisin pilari) väliset pistehitsaukset pettivät. Tämä aiheutti pistemenetyksiä, eikä Mitsubishi pystynyt osoittamaan, etteivät kojelaudan rakenteet kuten ohjauspylväs ja sen pintarakenteet aiheuttaisi loukkaantumisriskiä etuistuimilla istuvien polville ja reisille. Polvien, reisien ja lantion suoja arvioitiin vähäiseksi. Kuljettajan turvatyyny ei ollut täyttynyt tarpeeksi, mikä altistaa pään osumiselle ohjauspyörään turvatyynyn läpi. Näin oli käynyt testinukelle ja pään suoja arvioitiin riittäväksi.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettaja sai hyvän suojan koko vartalolleen. Sen sijaan takamatkustajan niskalleen saama suoja oli riittävä ja rintakehän suoja vähäinen. L200 sai täydet pisteet sekä sivutörmäystestissä että tätä voimakkaammassa pylvästestissä antamalla hyvän suojan koko vartalolle. Etuistuimet ja pääntuet sekä takaistuimet antoivat peräänajoa seuraavaa piiskaniskuvammaa vastaan hyvän suojan.

Mitsubishi L200:ssa ei ole automaattista hätäjarrutusjärjestelmää, mikä auttaisi vähentämään entisestään piiskaniskuvamman riskiä.

Lapsimatkustajien suoja

Sekä 1,5- että 3-vuotiasta lasta simuloivat nuket saivat kaikille muille vartalonosilleen hyvän suojan paitsi rintakehälle, joihin kohdistui kolaritesteissä hieman liian kovia hidastusvoimia. Kasvot menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa istuneen 3-vuotiasta lasta simuloivan nuken eteenpäin suuntautuva liike ei ollut etutörmäyksessä liiallista. Sivutörmäyksessä molemmat nuket pysyivät hyvin paikoillaan turvaistuimissaan, mikä ehkäisee pään osumista auton rakenteisiin.

Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin istuimelle voidaan asentaa selkä menosuuntaan asennettava lastenistuin. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, joita varten autoon on suunniteltu kiinnikkeet, saa asennettua tarkoituksenmukaisesti.

Jalankulkijan suoja

Mitsubishi L200 sai täydet pisteet jalankulkijan jaloille antamastaan suojasta. Lantion seudun saama suoja vaihteli hyvän, riittävän ja huonon välillä. Konepelti suojasi jalankulkijan päätä hyvin tai riittävästi. Pään suoja oli huono vain paikoin konepellin etu- ja takareunojen kohdilla.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä ja kaikkien paikkojen turvavyömuistuttimet ovat vakiovarusteita. Myös säädin, jolla kuljettaja voi asettaa maksiminopeuden, on vakiovaruste. Lisävarusteena saatavan kaistavahdin odotetaan olevan useimmissa myydyissä L200-malleissa. Automaattista hätäjarrutusjärjestelmää ei ole saatavilla.

Jaa muillekin