Mercedes-Benz C Cabriolet | Autoliitto

Olet täällä

Mercedes-Benz C Cabriolet

TEST 2017
Aikuisten turvallisuus
89
Lasten turvallisuus
79
Jalankulkijoiden turvallisuus
66
Turvallisuus-järjestelmät
53

aikuismatkustajien suoja 34,1 pistettä (89%)
lapsimatkustajien suoja 38,8 pistettä (79%)
jalankulkijan suoja 27,8 pistettä (66%)
turvavarusteet 6,4 pistettä (53%)

Mercedes-Benz C-sarjan Cabriolet sai tulokseksi 5 tähteä

Mercedes-Benz C-sarjan Cabrioletin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kuljettaja, etumatkustaja
Sivuturvatyynyt: kaikilla paikoilla
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja
Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan ja takamatkustajan kaikki vartalonosat saivat hyvän tai riittävän suojan.

Sivutörmäystestissä kaikki elintärkeät vartalonosat saivat hyvän suojan ja C-sarjan Cabriolet sai testistä täydet pisteet. Sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehän suoja oli heikko.

Peräänajotestissä etuistuimet ja pääntuet suojasivat piiskaniskuvammoilta hyvin. Takaistuinten suoja piiskaniskuvammoilta oli heikko. Vakiovarusteinen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi testeissä hyvin, ja onnistui estämään tai ehkäisemään törmäykset taajamanopeuksilla tehdyissä testeissä.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä 10-vuotiasta ja kuusivuotiasta simuloivat testinuket saivat hyvän tai riittävän suojan kaikille vartalonosille.

Sivutörmäystestissä 10-vuotiasta simuloivan nuken pää osui taitettavan katon kehikkoon ja pään suoja oli huono. Etumatkustajan turvatyyny kytkeytyy automaattisesti pois käytöstä, kun istuimelle asennetaan selkä menosuuntaan päin oleva turvaistuin. Järjestelmä toimi hyvin ja sai pisteet. Ryhmän I Isofix-turvaistuinten asennuksessa takaistuimelle tulee olla huolellinen, sillä istuimen yläkiinnike on peitetty. Kaikki testatut turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Jalankulkijan suoja

C-sarjan Cabrioletissa on aktiivinen konepelti, joka nousee järjestelmän tunnistaessa törmäyksen jalankulkijaan ja tekee siten tilaa konepellin ja moottorin kovien osien väliin. Järjestelmä toimi hyvin eri nopeuksilla ja erikokoisiin jalankulkijoihin osuessa. Konepelti suojasi jalankulkijaa valtaosin hyvin.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli hyvä ja C-sarjan Cabriolet sai testistä täydet pisteet. Jalankulkijan lantion suoja oli pääosin huono.

Jalankulkijat havaitseva hätäjarrutusjärjestelmä on saatavissa lisävarusteena, mutta sitä ei ole pisteytetty tässä testissä.

Turvavarusteet

Kuljettajan asettama nopeusrajoitin ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä ovat vakiovarusteita. Hätäjarrutusjärjestelmä toimi maantienopeuksilla tehdyissä testeissä riittävästi. Lisävarusteista aktiivista kaistavahtia ei ole pisteytetty tässä testissä.

Mercedes-Benz C Cabriolet

Jaa muillekin