Autoliiton tiepalvelu - hinausauto auttaa tien päällä

Mercedes-Benz B-sarja 2011

aikuismatkustajien suoja 35 pistettä (97 %)
lasten suoja 40 pistettä (81 %)
jalankulkijatörmäys 20 pistettä (56 %)
turvavarusteet 6 pistettä (86 %)

Mercedes Benz B-sarja sai tulokseksi 5 tähteä

Mercedes Benz B-sarjan varusteluun kuuluvat kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset etuturvatyynyt, päätä suojaava turvaverho, sivuturvatyynyt ja kuljettajan polviturvatyyny. Kuljettajan, etumatkustajan ja takaistuimen reunapaikkojen turvavöissä on esikiristimet sekä voimanrajoittimet. Takaistuimen reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet lastenistuimia varten.

Aikuismatkustajien suoja

B-sarjan lisävarusteinen PRE-SAFE®-matkustajaturva tunnistaa kriittiset ajotilanteet ja käynnistää ennalta ehkäiseviä turvallisuustoimenpiteitä auton matkustajien loukkaantumisvaaran pienentämiseksi. Euro NCAPin etu- ja sivutörmäyksissä PRE-SAFE®-matkustajaturvaa ei aktivoitu.

Etutörmäyksessä B-sarja antoi hyvän suojan kuljettajan kaikille osa-alueille ja sai täydet pisteet. Etumatkustajan kaikki vartalon osa-alueet saivat hyvän suojan lukuun ottamatta jalkojen alaosia, jotka saivat ainoastaan riittävän suojan. Mercedes osoitti, että erikokoisten ja eri asennoissa istuvien henkilöiden polvet ja reidet saivat hyvän suojan. . Sivutörmäystestissä vartalon kaikki osa-alueet saivat hyvän suojan, ja B-sarja sai testissä täydet pisteet. Sivutörmäystä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehän suojaus oli riittävä ja muiden vartalon osa-alueiden suojaus hyvä. Istuin ja pääntuki antoivat hyvän suojan peräänajoa seuraavaa piiskaheilahdusta vastaan.

Lasten suoja

Kasvot menosuuntaan istuneen 3-vuotiasta simuloivan nuken liike ei ollut liiallista etutörmäystestissä. Sivutörmäystestissä sekä 3-vuotiasta että 1,5-vuotiasta lasta simuloivat nuket pysyivät hyvin paikoillaan turvaistuimissaan, mikä vähensi vaarallisten pääkontaktien mahdollisuutta. Etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois Mercedes Benzin omaa turvaistuinta varten, jos auto on varustettu valinnaisella CPOD-systeemillä. Järjestelmä ei vastaa Euro NCAPin vaatimuksia. Etuistuimella käytössä olevasta turvaistuimesta ja siihen liittyvistä vaaroista ilman turvatyynyn pois kytkemistä varoitetaan selvästi.

Jalankulkijatörmäys

Puskuri antoi jaloille hyvän suojan kaikissa testatuissa kohdissa ja sai täydet pisteet. Konepeiton etureuna antoi kuitenkin huonon suojan eikä saanut yhtään pistettä. Lapsen pään todennäköisten iskukohtien kohdalla konepeitto antoi pääasiallisesti hyvän suojan. Aikuisen pään iskukohdissa suoja oli pääasiallisesti huono.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä on vakiovaruste ja täyttää Euro NCAPin testivaatimukset. Kuljettajan, etumatkustajan ja takapenkin turvavyömuistuttimet ovat vakiovarusteita. Kuljettajan asettaman huippunopeuden säädin on saatavilla lisävarusteena, mutta se ei täytä Euro NCAPin asennusmäärävaatimuksia.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet osoitteesta euroncap.com

Kokonaisarvio:

5/5 tähteä