Honda Logo 2000 | Autoliitto

Olet täällä

Honda Logo 2000

Aikuisten turvallisuus
Lasten turvallisuus
-
Jalankulkijoiden turvallisuus

Törmäystestin pisteet:

 

etutörmäys 6 (38%)
sivutörmäys 11 (61%)
kaikkiaan 17 (50%)
jalankulkijatörmäys 14 (39%)

Logo aloitti testeissä hyvin. Etutörmäyksessä korin rakenne säilyi hyvin, oviaukon alueella vahingot jäivät minimaalisiksi. Lupaavan alun jälkeen Logo sai huonot arvosanat polviin kohdistuneista rajuista iskuista, joita aiheuttivat jalkatilan rikkoutuneet rakenteet ja poljinten työntyminen taaksepäin. Lisäksi lasten turvaistuimet olivat erittäin turvattomia. Takaistuimen keskipaikan kaksipisteturvavyö ei tarjoa riittävän turvallista kiinnitystä turvaistuimelle.
 

Etutörmäys

 

Pään ja niskan suoja säilyi hyvän ohjauspyörän hallitun liikkeen ansiosta. Turvavöiden esikiristimet aiheuttivat sekä kuljettajalle että matkustajalle kovaa rasitusta rinnan alueelle. Heikoimmat arvosanat Logo sai kuitenkin alavartalon ja jalkojen turvallisuudesta. Oikean jalan reisi ja lantio saivat niin kovia iskuja, että seurauksena olisi ollut vakava lantion loukkaantuminen. Polven alue oli heikosti suojattu ja poljinten työntyminen taaksepäin vahingoitti kuljettajan jalkoja.
 

Sivutörmäys

 

Tavallisuudesta poiketen kuljettajan pää osui sivuikkunan alareunan kohtaan. Oven sisäverhoilun rakenteesta irronnut polystyreeni kuormitti vatsaa käsinojan alapuolella. Myös käsinoja rikkoutui törmäyksessä.
 

Lasten turvaistuin

 

Turvavöiden kiinnitysmekanismi mahdollistaa turvaistuimen lujan kiinnityksen. Testin jälkeen havaittiin ettei 3-vuotiaan lapsen turvaistuinta voida kiinnittää aikuisten turvavöihin. Tämä aiheutui todennäköisesti sisällä olevan kiinnityslaatan rikkoutumisesta. Istuimet eivät pystyneet estämään testinuken pään liiallista liikkumista, ja pää osui rajusti polviin. Sivutörmäyksessä turvaistuimen suoja oli riittämätön. Aikuisten turvavyön lukitus ei pitänyt törmäyksessä. Kaikkiaan lasten turvallisuus Logossa on heikko.
 

Törmäys jalankulkijaan

 

Lähes kaikki Logon pisteet jalankulkijatörmäyksessä tulivat päähän kohdistuneista iskuista. Auton keula on erittäin jäykkä ja jalankulkijoille epäystävällinen.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet euroncap.com sivuilta.

Jaa muillekin