Honda CR-V 2002 | Autoliitto

Olet täällä

Honda CR-V 2002

Aikuisten turvallisuus
Lasten turvallisuus
-
Jalankulkijoiden turvallisuus

Törmäystestin pisteet:

 

etu 11 (69%)
sivu 15 (83%)
kaikkiaan 26 (76%)
jalankulkija 19 (53%)

Honda CR-V:n matkustamo suojaa matkustajat hyvin. Turvatyynyt toimivat hyvin, mutta kuljettajan rintakehään kohdistui melko kova kuormitus. Turvajärjestelmää kritisoitiin myös kuljettajan pään osumasta ohjauspyörään. Hyvää sivutörmäyssuojaa heikensi takaoven aukeaminen. ISOFIX-kiinnitteiset turvaistuimet pysyivät paikoillaan hyvin, mutta puolitoistavuotias olisi ollut paljon paremmin suojattu selkä menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa. CR-V:n suoja jalankulkijoille oli kaikkien aikojen selvästi paras EuroNCAP-testeissä.
 

Etutörmäys

 

Melko hyvä suoja etutörmäyksessä. Polviin kohdistui kuitenkin useita kojelaudan kovien rakenteiden iskuja, jotka saattavat aiheuttaa vakavia loukkaantumisia. Myös polvinivel oli vaarassa vahingoittua sääriin kohdistuvan rasituksen vuoksi. Takaistuimen keskipaikan kolmipistevyö antaa merkittävästi kaksipistevyötä paremman suojan.
 

Sivutörmäys

 

Kuljettaja oli hyvin korirakenteen ja sivuturvatyynyn suojaama. Sivutörmäystestissä ei tullut pistemenetyksiä, mutta ongelmia aiheutui takaoven lukon osittaisesta aukeamisesta. EuroNCAP-kriteerien mukaan tämä heikentää suojaa ja Hondaa kehotetaan tutkimaan ongelmaa. Honda ei ole ilmoituksensa mukaan havainnut näitä ongelmia omissa testeissään.
 

Lasten turvaistuin

 

Irrotettavat tarrat B-pilarissa ja tuulilasissa varoittivat sijoittamasta turvaistuinta etumatkustajan paikalle. Kummassakaan ei ollut mainintaa loukkaantumis- tai hengenvaarasta. Matkustajan turvatyyny ei liioin ole kytkettävissä pois päältä vaaran välttämiseksi. Puolitoistavuotiaan suoja olisi ollut merkittävästi parempi selkä menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa, nyt niskaan kohdistui erittäin suuri kuormitus. ISOFIX-kiinnitteiset turvaistuimet pysyivät paikoillaan hyvin, mutta kiinnitysohjeet olivat jonkin verran puutteellisia. Lasten päät olivat hyvin suojattuja sekä etu- että sivutörmäyksessä.
 

Törmäys jalankulkijaan

 

Honda Civicin tavoin CR-V:n konepellin ja etupään suunnittelussa on huomioitu jalankulkijoiden suoja. Tulos ansaitusti kolme tähteä EuroNCAP:in toistaiseksi parhaalla pistemäärällä.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet euroncap.com sivuilta.

Jaa muillekin