Honda Civic Hybrid 2007 | Autoliitto

Aikuisten turvallisuus
Lasten turvallisuus
Jalankulkijoiden turvallisuus

Honda Civic Hybrid sai neljä tähteä viidestä aikuismatkustajien kolariturvallisuudesta sekä lapsiturvallisuudesta. Jalankulkijaturvallisuudesta tulos oli kolme tähteä neljästä.

Honda Civic Hybridin varusteluun kuuluvat muun muassa kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset etuturvatyynyt, sivuturvatyynyt sekä päätä suojaava turvaverho. Etuistuimissa on turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet sekä turvavyömuistuttimet. Takaistuimen reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten.

Etutörmäystesti

Ohjaamo säilytti hyvin muotonsa törmäystilanteessa. Kuljettajan etuturvatyyny ei kuitenkaan täyttynyt kunnolla, joten nuken pää osui ohjauspyörään. Kojelaudan rakenteet aiheuttavat loukkaantumisriskin sekä kuljettajan että etumatkustajan polville ja reisiluille.

Sivutörmäystesti

Ei huomautettavaa.

Lapsiturvallisuus

Turvatyynystä varoitetaan etumatkustajan häikäisysuojan molemmin puolin kuvalla ja tekstillä. Takaistuimen reunapaikkojen Isofix-kiinnikkeet oli merkitty epäselvästi.

Turvavyömuistutin

Honda Civic Hybridissä on turvavyömuistutin etuistuimilla.

Jalankulkijaturvallisuus

Civic Hybrid sai täydet pisteet puskurinsa ja konepeittonsa etureunan jalankulkijan säärille tarjoamasta suojasta.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet osoitteesta euroncap.com.