Ford Transit Custom 2012 | Autoliitto

Olet täällä

Ford Transit Custom 2012

TEST 2012
Aikuisten turvallisuus
84
Lasten turvallisuus
90
Jalankulkijoiden turvallisuus
48
Turvallisuus-järjestelmät
71

aikuismatkustajien suoja 30 pistettä (84 %)
lasten suoja 44 pistettä (90 %)
jalankulkijatörmäys 14 pistettä (48 %)
turvavarusteet 5 pistettä (71 %)

Ford Transit Custom sai tulokseksi 5 tähteä

Kaikkien turvavarusteiden asennusmäärät vastaavat Euro NCAPin vaatimuksia. Ford Transit Customin varusteluun kuuluvat kuljettajan ja etumatkustajan etuturvatyynyt, sivuturvatyynyt ja päätä suojaava turvaverho. Kuljettajan ja etumatkustajan turvavöissä on esikiristimet ja voimanrajoittimet, ja kuljettajan paikalla on turvavyömuistutin. Takaistuimien reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet ja top tether -ankkurointi turvaistuimille.

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Testinukkejen lukemat osoittivat, että etupenkeillä istuvien polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Kojelauta aiheuttaa kuitenkin loukkaantumisriskin erikokoisille ja eri asennoissa istuville. Sivutörmäystestissä Transit Custom sai täydet pisteet suojaamalla hyvin kaikkia vartalon osia. Sivutörmäystä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehä ja vatsan alue saivat riittävän suojan, pää ja lantio hyvän suojan. Istuin ja pääntuki antavat huonon suojan peräänajoa seuraavaa piiskaheilahdusta vastaan.

Lasten suoja

Törmäystesteissä Transit Custom sai täydet pisteet 3- ja 1,5-vuotiasta simuloivien nukkejen saamasta suojasta. 3-vuotiasta simuloiva nukke pysyi hyvin paikoillaan kasvot menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa. Sivutörmäystestissä molemmat nuket pysyivät hyvin paikoillaan, mikä estää tehokkaasti pään osumista auton rakenteisiin.

Etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois, jolloin istuimella voidaan käyttää myös selkä menosuuntaan asennettavaa lastenistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä sai täydet? pisteet testeissä. Kiinteä merkintä auton sisällä varoittaa selkeästi turvaistuimen käytöstä etuistuimella ilman, että turvatyyny on kytketty pois.

Jalankulkijatörmäys

Puskurin antama suoja jalankulkijan jaloille vaihteli hyvän, vähäisen ja huonon välillä. Samoin aikuisen ja lapsen pään todennäköisissä iskukohdissa konepellin antama suoja oli valtaosin heikko tai vähäinen, mutta hyvä joissain kohdin. Konepellin etureunan arviointia ei voitu tehdä keulan korkeuden ja muodon vuoksi.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä ja kuljettajan turvavyömuistutin ovat vakiovarusteita. Kuljettajan asettaman huippunopeuden säädin on vakiovarusteena useammassa kuin joka toisessa autossa, ja se vastaa Euro NCAPin asennusmäärä- ja teknisiä vaatimuksia.

Jaa muillekin