Citroën e-Mehari | Autoliitto

Olet täällä

Citroën e-Mehari

TEST 2017
Aikuisten turvallisuus
74
Lasten turvallisuus
78
Jalankulkijoiden turvallisuus
48
Turvallisuus-järjestelmät
25

aikuismatkustajien suoja 28.2 pistettä (74%)
lapsimatkustajien suoja 38.4 pistettä (78%)
jalankulkijan suoja 20,3 pistettä (48%)
turvavarusteet 3 pistettä (25%)

Citroën e-Mehari sai tulokseksi 3 tähteä

Citroën e-Meharin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kuljettaja, etumatkustaja
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Kojelaudan rakenteiden katsottiin aiheuttavan loukkaantumisriskin eri kokoisten ja eri asennoissa istuvien polviin ja reisiin, mikä johti pistevähennyksiin.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan ja takamatkustajan kaikki elintärkeät vartalonosat saivat hyvän tai riittävän suojan.

Sivutörmäystestissä e-Mehari suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai täydet pisteet. Sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehän suoja oli vähäinen, mutta muut vartalonosat saivat hyvän suojan.

Peräänajotestissä etuistuinten suoja piiskaniskuvammoilta oli vähäinen ja takaistuimien suoja huono.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä kuusivuotiasta simuloivan testinuken rintakehän suoja oli vähäinen, mutta muiden vartalonosien suoja oli hyvä tai riittävä. 10-vuotiasta simuloivan testinuken kaikkien vartalonosien suoja oli hyvä tai riittävä.

Sivutörmäystestissä suoja oli hyvä kummankin nuken kaikille vartalonosille. Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja ei kuitenkaan saa Euro NCAP -vaatimusten mukaan riittävän tarkkaa tietoa turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä ei saanut pisteitä. Auton omistajan käsikirjan mukaan takaistuimen reunapaikoille ei saa asentaa ISO/R3-tyyppisiä turvaistuimia. Kaikki muut turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Jalankulkijan suoja

Konepelti suojasi jalankulkijan päätä parhaimmillaan riittävästi, ja suoja oli monin paikoin huono.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli pääosin riittävä, ja jalankulkijan lantion suoja oli hyvä.

Turvavarusteet

e-Meharissa ei ole turvavyömuistuttimien lisäksi muita Euro NCAP-kriteerejä täyttäviä turvavarusteita.

Citroen Mehari

Jaa muillekin