Citroën C6 2005 | Autoliitto

kaikkiaan 34 pistettä
jalankulkijatörmäys 28 (45%)
lasten suoja 38 (78%)

Citroën C6 sai täydet viisi tähteä aikuismatkustajien kolariturvallisuudesta ja lapsiturvallisuudesta autolle annettiin neljä tähteä viidestä. Jalankulkijaturvallisuudesta tulos oli täydet neljä tähteä.

Citroën C6 on ensimmäinen auto Euro NCAP:n historiassa, joka on saanut täydet neljä tähteä jalankulkijaturvallisuudesta. Kun järjestelmä huomaa auton törmäävän jalankulkijaan, pop-up-konepeitto aktivoituu ja muodostaa välin konepeiton pinnan ja moottorin kovien osien välille.

Testattu Citroën C6 oli varustettu muun muassa kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyillä, päätä suojaavalla turvaverholla, kuljettajan polviturvatyynyllä ja sivuturvatyynyillä sekä edessä että takana. Autossa oli turvavyömuistutin kaikilla paikoilla, ja edessä istuvien turvavöistä löytyivät kaksinkertaiset esikiristimet ja voimanrajoittimet. Myös takaistuimella oli turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet. Takaistuimen reunapaikoilla oli Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten. Autossa oli myös ABS-jarrut ja ajonhallintajärjestelmä (ESP).

Katso lisätiedot ja taulukot euroncap.com sivuilta