BMW X3 | Autoliitto

Olet täällä

BMW X3

TEST 2017
Aikuisten turvallisuus
93
Lasten turvallisuus
84
Jalankulkijoiden turvallisuus
70
Turvallisuus-järjestelmät
58

aikuismatkustajien suoja 35,4 pistettä (93%)
lapsimatkustajien suoja 41,2 pistettä (84%)
jalankulkijan suoja 29,4 pistettä (70%)
turvavarusteet 7,0 pistettä (58%)

BMW X3 sai tulokseksi 5 tähteä

BMW X3:n turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan. Matkustajan kaikki vartalonosat saivat testissä hyvän suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä takamatkustajan rintakehän suoja oli vähäinen, mutta kuljettajan ja takamatkustajan muut vartalonosat saivat hyvän tai riittävän suojan.

Sivutörmäystestissä X3 suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai täydet pisteet. Sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehän suoja oli vähäinen, mutta muut vartalonosat saivat hyvän suojan.

Peräänajotestissä etuistuimet ja pääntuet sekä takaistuimet suojasivat piiskaniskuvammoilta hyvin. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä sai testeistä täydet pisteet ja onnistui estämään kaikki törmäykset taajamanopeuksilla tehdyissä testeissä.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä 10-vuotiasta simuloivan testinuken niskan suoja oli vähäinen, mutta muiden vartalonosien suoja oli hyvä tai riittävä. Kuusivuotiasta simuloivan testinuken kaikkien vartalonosien suoja oli hyvä tai riittävä.

Sivutörmäystestissä suoja oli hyvä kummankin nuken kaikille vartalonosille. Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Jalankulkijan suoja

X3:ssa on aktiivinen konepelti, joka nousee järjestelmän tunnistaessa törmäyksen jalankulkijaan ja tekee siten tilaa konepellin ja moottorin kovien osien väliin. Järjestelmä toimi hyvin eri nopeuksilla ja erikokoisiin jalankulkijoihin osuessa. Konepelti suojasi jalankulkijaa valtaosin hyvin tai riittävästi.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli hyvä, mutta jalankulkijan lantion suoja oli huono.

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee niin jalankulkijat kuin toiset ajoneuvot. Järjestelmä toimi testeissä riittävän hyvin ja esti tai ehkäisi useat törmäykset.

Turvavarusteet

Vakiovarusteena oleva automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä onnistui estämään tai ehkäisemään kaikki törmäykset maantienopeuksilla tehdyissä testeissä. X3:ssa on myös vakiovarusteinen kuljettajan asettama nopeudenrajoitin.

BMW X3

Jaa muillekin