Alfa Romeo Giulia 2016

aikuismatkustajien suoja 37,4 pistettä (98 %)
lapsimatkustajien suoja 39,7 pistettä (81 %)
jalankulkijan suoja 29,2 pistettä (69 %)
turvavarusteet 7,3 pistettä (60 %)

Alfa Romeo Giulia sai tulokseksi 5 tähteä

Alfa Romeo Giulian turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja

Polviturvatyyny: ei
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Isofix-kiinnikkeet turvaistuimille: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Alfa Romeo pystyi osoittamaan, että erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan. Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä sekä kuljettajan että takamatkustajan kaikki vartalonosat saivat hyvän suojan ja Giulia sai täydet pisteet.

Giulia sai täydet pisteet myös sivutörmäystestistä. Tätä voimakkaammassa pylvästestissä rintakehä sai riittävän suojan ja kaikki muut vartalonosat hyvän suojan.

Etuistuimet ja pääntuet sekä takaistuimet suojasivat hyvin peräänajon aiheuttamalta piiskaniskuvammalta.

Giuliassa on vakiovarusteena automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, joka osoitti testeissä toimivansa hyvin taajamanopeuksilla, joilla peräänajoa seuraavat piiskaniskuvammat useimmiten tapahtuvat. Järjestelmä auttoi estämään taajamanopeuksilla kaikki kolarit Euro NCAP:n testeissä.

Lapsimatkustajien suoja

10- ja 6-vuotiasta lasta simuloivat nuket pysyivät hyvin turvaistuimissaan sekä etu- että sivutörmäystestissä. 6-vuotiasta simuloiva testinukke sai etutörmäyksessä hyvän tai riittävän suojan kaikille muille vartalonosilleen paitsi rintakehälle, johon kohdistuneet hidastusvoimat laskivat rintakehän suojan arvion vähäiseksi. Sivutörmäystestissä molemmat nuket saivat hyvän suojan kaikille vartalonosilleen.

Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin istuimelle voidaan asentaa selkä menosuuntaan asennettava lastenistuin. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, joten järjestelmä sai tästä pisteet.

Alfa Romeon mukaan takaistuimen keskipaikka ei ole riittävän tukeva yleisturvaistuimelle. Muille paikoille kaikki turvaistuimet sai asennettua kunnolla paikoilleen testissä.

Jalankulkijan suoja

Konepelti suojasi jalankulkijan päätä keskialueella osin riittävästi, mutta keskialueen ulkopuolella suoja oli enimmäkseen heikko. Puskuri sai jalankulkijan jalkojen ja lantion suojasta täydet pisteet.

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tunnistaa jalankulkijat. Järjestelmä toimi Euro NCAP:n testeissä hyvin.

Turvavarusteet

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin ja esti tai vähensi tehokkaasti kolareita maantienopeuksilla. Autossa on vakiovarusteena kaikkien paikkojen turvavyömuistuttimet, kaistavahti ja säädin, jolla kuljettaja voi asettaa auton enimmäisnopeuden. Säädintä ei ole kuitenkaan helppo käyttää auton liikkuessa, joten se ei saanut pisteitä.

Kokonaisarvio:

5/5 tähteä

Auton tiedot

  • Testausvuosi:

    2016
  • Auton valmistaja:

    Alfa Romeo
  • Malli:

    Giulia
  • Autoluokat:

    Perheautot

Arvio:

  • Aikuisten turvallisuus:

    0%
    98%
    100%
  • Lasten turvallisuus:

    0%
    81%
    100%
  • Jalankulkijoiden turvallisuus:

    0%
    69%
    100%
  • Turvallisuusjärjestelmät:

    0%
    60%
    100%