Auton Päivä 2020 | Autoliitto
05.09.2020

Auton Päivää on vietetty jo vuodesta 1997 lähtien eri puolella Suomea aina alkusyksyn viikonloppuna. Autoliiton kehittämän tapahtuman tavoitteena on herättää keskustelua henkilöauton merkityksestä Suomessa. Auton Päivänä Autoliiton paikallisosastot kertovat Autoliiton ajankohtaisesta toiminnasta, eduista ja palveluista sekä jäsenyydestä. Yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavissa tapahtumissa on liikenne,  liikenneturvallisuus, autoilu ja liikkuminen ylipäänsä monipuolisesti esillä.

AUTON PÄIVÄ-TAPAHTUMAT 2020

Vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi varsinaisia Auton Päivä - tapahtumia järjestetään tänä vuonna aiempaa vähemmän.  Tapahtumapaikkakunnat ilmoitetaan elokuun aikana. Tapahtumat saatetaan joutua perumaan hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, joten kannattaa seurata nettisivujen kautta tilannetta.

Auton Päivän tarkoituksena on herättää kansalaiset ja päättäjät ymmärtämään auton merkitys suomalaisessa yhteiskunnassa. Auto on tavallisille suomalaisille arjen mahdollistaja, jolla hoidetaan monia välttämättömiä asioita, kuten työssäkäyntimatkat, lasten haku päiväkodista, kauppareissut ja harrastusmatkat.

Normaalissa tilanteessa  Autoliiton paikallisosastot järjestävät omia Auton Päivän - tapahtumia  kymmenillä paikkakunnilla eri puolilla Suomea . Näissä tapahtumissa painopiste on osastotoiminnan esittelyllä ja erilaisilla koko perheen aktiviteeteilla paikkakunnasta riippuen.

Tapahtumista lisää elokuun aikana.

Lisätietoja:
Jukka Tolvanen, viestintäpäällikkö, etunimi.sukunimi@autoliitto.fi / 09-7258 4425
Taina Kytäjä-Roimu, järjestöpäällikkö, etunimi.sukunimi@autoliitto.fi /09-7258 4423