Kaikki ajankohtaiset

Lejon kisasi Italiassa

2.5.2024, klo 13.08

Lejon kisasi Italiassa

AL-Härmää edustava karting-kuljettaja Kaarlo Lejon teki maaliskuun puolivälissä kisareissun Italiaan. Kilpailu käytiin South Garda Karting-.radalla Lonato del Gardassa. Suomalaiset karting kilpailijat antavat tasoitusta kevään alussa, kun harjoittelu mahdollisuudet ovat keväästä riippuen miten sattuu. Kaarlon isä Risto Lejon oli matkaan tyytyväinen. Myös Kaarlon pikkuveli Aleksi oli matkalla mukana.
-Pojat pääsivät treenaamaan ennen Kaarlon ajamaan kilpailua. Tarkoitus oli aloittaa kausi nyt, että saisimme tuntumaa ennen Suomen SM-kauden alkua, Risto Lejon toteaa. Kaarlo Lejon,14, ajoi 30 kilpailijan joukossa OK Junior-luokassa sijalle 16.
-Ajoimme kilpailun ilman muiden apua huoltotoimissa. Suurin osa kilpailijoista käyttävät ammattitallien apua. Joten tulos on siihen nähden todella hyvä. Ensimmäisen alkuerän kolarointi vesitti Kaarlon lähtöpaikaa finaaliin, Risto Lejon jatkoi.
-Italian matka oli hyvin opettavainen ja kansainväliseen tyyliin valmentava, hän jatkoi. Kaarlo Lejon ajaa tällä kaudella OK Junioer-luokassa SM-sarjan ja 9-vuotias Aleksi Lejon Pohjanmaa Cup-sarjaa.

Teksti: Vesa Rauhala
Kuvassa Kaarlo Lejon Italiassa