Autoliiton tiepalvelu - hinausauto auttaa tien päällä

Nissan X-Trail 2007

etutörmäys 9 (56%)
sivutörmäys 16 (89%)
turvavöiden muistutusjärjestelmä 3
kaikkiaan 30 pistettä
jalankulkijatörmäys 12 (33%)
lasten suoja 43 (88%)

Nissan X-Trail sai neljä tähteä viidestä sekä aikuismatkustajien kolariturvallisuudesta että lapsiturvallisuudesta. Jalankulkijaturvallisuuden testitulos oli kaksi tähteä neljästä.

Nissan X-Trailin varusteluun kuuluvat kuljettajan ja etumatkustajan yksivaiheiset etuturvatyynyt ja sivuturvatyynyt sekä päätä suojaava turvaverho. Etuistuimilla on turvavöiden voimanrajoittimet ja esikiristimet. Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten löytyvät toisen istuinrivin reunapaikoilta. Autossa on turvavyömuistuttimet sekä etu- että takaistuimilla.

Etutörmäystesti

Matkustamo säilytti hyvin muotonsa törmäystilanteessa. Kuljettajan niskan suoja arvioitiin heikoksi. Auton kojelaudan rakenteet aiheuttavat loukkaantumisriskin sekä kuljettajan että matkustajan polville ja reisiluille.

Sivutörmäystesti

Auto sai täydet pisteet sekä sivutörmäys- että pylvästestissä.

Lapsiturvallisuus

Auto sai täydet pisteet kolmevuotiaan lapsimatkustajan suojasta. Isofix-kiinnikkeiden sijaintia ei ollut merkitty riittävän selkeästi.

Turvavyömuistutin

Nissan X-Trailissa on turvavyömuistuttimet sekä etu- että takaistuimilla.

Jalankulkijaturvallisuus

Konepeiton etureuna ei saanut lainkaan pisteitä, ja jalankulkijan pään todennäköiset osumakohdat konepeitossa tarjosivat enimmäkseen huonon suojan.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet osoitteesta euroncap.com.

Auton tiedot

• Testausvuosi: