Nissan Leaf | Autoliitto

Olet täällä

Nissan Leaf

TEST 2018
Aikuisten turvallisuus
93
Lasten turvallisuus
86
Jalankulkijoiden turvallisuus
71
Turvallisuus-järjestelmät
71

aikuismatkustajien suoja 35,4 pistettä (93%)
lapsimatkustajien suoja 42,3 pistettä (86%)
jalankulkijan suoja 34,2 pistettä (71%)
turvavarusteet 9,3 pistettä (71%)

Nissan LEAF sai tulokseksi 5 tähteä

Nissan LEAFin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Etumatkustajan kaikkien elintärkeiden vartalonosien suoja oli hyvä. Testissä kuljettajan pää osui ohjauspyörään turvatyynyn läpi tyynyn riittämättömän paineen takia. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan suoja oli hyvä, mutta kuljettajan lantio luiskahti lantion yli kulkevan turvavyön alitse, ja lantion suoja luokiteltiin huonoksi. Takamatkustajan rintakehän suoja oli vähäinen.

Sivutörmäystestissä ja sivutörmäystestiä voimakkaammassa kaikki elintärkeät vartalonosat saivat hyvän suojan, ja LEAF sai täydet pisteet.

Peräänajotestissä etuistuimien ja pääntukien suoja piiskaniskuvammoilta oli hyvä. Takaistuinten suoja piiskaniskuvammoilta oli vähäinen. Vakiovarusteinen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksilla tehdyissä testeissä.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäyksessä 10-vuotiasta simuloivan testinuken niskan suoja oli heikkoa, mutta muiden vartalonosien suoja hyvä. Kuusivuotiasta simuloivan testinuken kaikki vartalonosat saivat hyvän suojan.

Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.

Muiden tienkäyttäjien suoja

Konepelti suojasi jalankulkijaa valtaosin riittävästi. Suoja oli huonoa A-pilareiden alueella.

Puskurin suoja jalankulkijan jaloille ja lantiolle oli hyvä, ja LEAF sai täydet pisteet. Muut tienkäyttäjät havaitseva automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä sai riittävän kokonaisarvosanan eri nopeuksilla tehdyissä testeissä. Testin yksittäisten osa-alueiden arvosanat vaihtelivat hyvän ja välttävän välillä.

Turvavarusteet

LEAFissa on turvavyömuistuttimet kaikilla paikoilla, mutta takaistuimilla ei ole matkustajan tunnistavaa järjestelmää, eikä LEAF saanut tästä täysiä pisteitä. Vakiovarusteinen nopeusavustin tunnistaa kulloinkin voimassa olevan nopeusrajoituksen ja ilmoittaa sen kuljettajalle, joka voi asettaa nopeudenrajoittimen tähän nopeuteen. Kaistavahti varoittaa kuljettajaa, mikäli auto on ajautumassa pois ajokaistalta. Järjestelmä ei ole oletuksena käytössä, ja kuljettajan tulee erikseen aktivoida järjestelmä matkan alussa. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi maantienopeuksilla tehdyissä testeissä hyvin.

Nissan Leaf

Jaa muillekin