Nissan Note 2006 | Autoliitto

kaikkiaan 31 pistettä
jalankulkijatörmäys 15 (42%)
lasten suoja 32 (65%)

Nissan Note sai neljä tähteä viidestä aikuismatkustajien kolariturvallisuudesta. Lapsiturvallisuudesta autolle annettiin kolme tähteä viidestä, ja jalankulkijaturvallisuudesta auto ansaitsi kaksi tähteä neljästä.

Testattu Nissan Note oli varusteltu muun muassa kuljettajan ja etumatkustajan yksivaiheisilla turvatyynyillä ja sivuturvatyynyillä. Edessä istuvien turvavöistä löytyivät esikiristimet ja voimanrajoittimet. Takaistuimen reunapaikoilla oli Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten. Autossa oli myös elektroninen jarruvoimien jako (EBD) sekä etumatkustajien turvavyömuistutin.

Etutörmäystesti

Kojelaudan rakenteet voivat vaarantaa kuljettajan ja etumatkustajan polvia ja reisiä törmäystilanteessa.

Sivutörmäystesti

Ei huomautettavaa.

Lapsiturvallisuus

Yksi takapenkin Isofix-kiinnikekorvakkeista hajosi sivutörmäystestissä. Nissanin mukaan kyseinen kehys kuului ensimmäiseen tuotantoerään, jonka hitsauksessa oli ilmennyt puutteita. Valmistaja on nyt korjannut vian ja kutsuu takaisin myydyt autot uutta asennusta varten. Etutörmäystestissä puolitoistavuotiasta mallintavan testinuken rintakehään kohdistui voimakas paine.

Jalankulkijaturvallisuus

Eniten parannettavaa löytyi konepeiton etureunasta, joka jäi testissä pisteittä.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet euroncap.com sivuilta.