opetuslupaopetus, opetuslupa, ajokortin hankkiminen

Autoliiton Ajokoulu on B-luokan opetuslupaopetukseen suunnattu oppimisympäristö, joka auttaa sekä oppilasta että opettajaa prosessin aikana.

Autoliiton Ajokouluun tästä

Opetuslupaopetuksen vahvuudet

Opetuslupaopetus on hyvä tapa hankkia ajokortti. Koska opetuksen voi aloittaa jo oppilaan täyttäessä 17 vuotta, pystytään oppilaalle antamaan monipuolista opetusta kaikkina vuorokauden- ja vuodenaikoina. Opetuslupaopetuksessa ajotunteja ehtii kertyä valtava määrä ilman, että kustannukset nousevat kohtuuttomiksi. Opetusluvalla opettaneet vanhemmat ovat myös kertoneet, että oman lapsen opettaminen ajamaan on ollut mahtavaa laatuaikaa vanhemman ja itsenäistymisen kynnyksellä olevan nuoren kesken.

Autoliiton Ajokoulu auttaa

Autoliiton Ajokoulusta löydät henkilöauton ajokorttiin tarvittavan teoriaopetuksen sisällöt havainnollisesti ja mielenkiintoisesti esitettyinä. Jokaisen oppitunnin aihepiiristä on tehty video, jota täydentävät nettikirja, monipuoliset tehtävät sekä mahdollisuus esittää lisäkysymyksiä  Autoliiton asiantuntijalle, oppimiseen ja opettamiseen liittyen. Nämä teoriaopetusmateriaalit ovat veloituksetta Autoliiton jäsenten käytettävissä.

Oppimateriaalien lisäksi Autoliiton Ajokoulun avulla voi harjoitella sekä opetuslupaopettajan että -oppilaan teoriakoetta varten ja testata, riittävätkö taidot teoriakokeen läpäisemiseen. Oppilaan teoriakoemateriaalit ovat vapaasti kaikkien käytettävissä. Opetuslupaopettajan teoriakoemateriaalit Autoliitto tarjoaa veloituksetta vain jäsenilleen.

Ajokoulusta löydät myös tyypillisiä liikenteen riskitilanteita käsitteleviä videoita sekä koejännityksen lieventämiseksi tehdyt, teoria- ja ajokokeesta kertovat videot. Niiden avulla voi perehtyä etukäteen siihen, mitä kuljettajantutkinnossa tapahtuu ja millaisia taitoja siellä edellytetään.

Tulosta opetuksessa tarvittavat lomakkeet Autoliiton Ajokoulusta

Palvelumme kautta pystyt myös tallentamaan koneellesi tai tulostamaan kaikki opetuslupaopetuksen aikana tarvittavat lomakkeet sekä harjoitteluvaiheen aikana täytettävän oppimispäiväkirjan. Olemme myös tehneet ohjevideon siitä, mitä lomakkeita pitää olla täytettynä opetusprosessin missäkin vaiheessa. Samaisesta videosta näet myös yksityiskohtaiset ohjeet näiden lomakkeiden täyttöön.

Autoliiton Ajokoulu on mainio apu sekä opetuslupaoppilaalle että -opettajalle. Tervetuloa tutustumaan!