Joonan kausi 2018

(kuva: Annika Sinivuori)

Laukaan SM Rallisprint 11.2.2018

Laukaan sm rallisprint kilpailtiin osittain Ruuhimäessä Nesterallistakin tutulla erikoiskokeella. Kilpailuun osallistui 154 kilpailijaa, junioreihin 51 kilpailijaa ja luokassani 9 oli 18 osanottajaa.

Tänään ajettin kaksi kierrosta.Pyöräilin radan kertaalleen läpi ennen kilpailua. Rata on vaativa ja nopea, keskinopeus noin 80km tunnissa , sisältäen kolme "hyppyriäkin". Ensimmäiselle kierrokselle lähtöä jouduin odottelemaan kilpurissani noin puolitoista tuntia erään kuljettajan loukatessa itsensä hyppyrin ilmalennossa. Oma kierrokseni sujui suunnitelmien mukaan auton tehojen puitteissa.
Kuvassa (alla) näkyy Starletin n.20metrin hyppäys.
Ennen toista kierrosta jännitimme ehditäänkö sitä ajaa ollenkaan, koska iltapäivä jo pimentyi, eikä rallisprintissä käytetä valoja. Ehdin kuitenkin ajaa toisen kierroksen parantaen aikaani runsaalla 2:lla sekunnilla. Sitten tuli  uusi ulosajo joka keskeytti kilpailun, joten kilpailu lopetettiin kokonaan ja 25 kilpailijaa ei ehtinyt ajaa toista kierrosta ollenkaan. Radan vaativuutta kuvaa, että ulosajoja sattui useita edellämainittujen lisäksi.
Sijoitukseni; kaikki 2-vetoiset(yleiset ja juniorit) 63/114 , juniorit 30/51 ja omassa luokassa 11/18

(kuva: Juuso Kuhanen)

Polaria Sprint 4.2.2018

Sunnuntai 4.2 2018 Polaria sprint Mäntyharju
Herätys oli klo 4.30 ja pakkasta ulkona -19 astetta, kun lähdimme ajamaan kilpailupaikalle.
Perillä tutustuin rataan (3km) sekä pyöräillen että kävellen  ja vaihdoimme myös kuulumisia kilpakumppaneiden kanssa kisan alkua odotellessa. Kisa sujui ongelmitta, aika parani jokaisella kolmella kierroksella.
Sijoitukseni oli 5/9 luokassani, harmittavat 0,05 sekuntia jäin  neljännestä sijasta. Oivalsimme taas hyviä uusia kehitysideoita kilpailukyvyn parantamiseksi, kun vain aika ja varat  riittäisivät.