Jeren kausi 2017

(Kuva; Vesa Rauhala)

Jere Kalliokoski AL-Härmä

Jere on 19-vuotias asevelvollisuuttaan Tikkakoskella vielä kesäkuuhun 2017 saakka suorittava rallicross kuljettaja Autoliiton Härmän osastosta.  Vuonna 2007 autourheilu-uransa kartingilla aloittanut  Jere ajoi 2016 rallicrossin Super Car luokassa heti ensimmäisellä kaudella Suomen mestariksi. Kokemusta Jerellä on myös jäärata-ajosta ja rallista. Edellä mainittujen lisäksi hän ajaa myös jokamiehenluokkaa. "Jokkiksessa" on tullut useampana vuonna nuorten luokan voittoja sekä JM SM liigamestaruuksia kahtena edellisenä vuotena.
Kaudella 2017 Jere ajaa EM-rallicross sarjan englantilaisen Albatec- tallin autolla ja sen lisäksi hän kilpailee rallicrossin Super Car luokassa ja ajaa SM-jäärataa nelivetoluokassa.

(Kuva; Vesa Rauhala)

Jere Kalliokoski voittoon SM-jäällä

Jere Kalliokosken kilpailukausi 2017 alkoi voitolla, kun alahärmäläinen oli mukana jääradan SM-sarjan kilpailussa Paltamossa. Nelivetoisten luokallakin oli pitkästä aikaa SM-arvo, kun mukana oli 13:sta kilpailijaa. Viikolla Mitsubishiin tehty vaihdelaatikkoremontti kannatti, sillä Evo4-mallin ajokki toimi loistavasti. Voitto finaalissa irtosi selvästi. Rallicrossista tuttu Ari Perkiönmäki oli toinen.
-Sain hyvän lähdön finaalissa. Eroa tuli pitkin matkaa ja maalissa sitä oli reilusti. Kiva oli ajaa ja auto toimi hienosti koko päivän, Autoliitto Härmän väreissä kisaava Jere sanaili kilpailun jälkeen.
Isä Mika ajoi myös samassa luokassa uudemman mallin Mitsubishilla ollen luokan 11:sta.

Teksti: Vesa Rauhala
Kuva: Tero Lyttinen